رییس فدراسیون دوومیدانی با تاکید بر افزایش 5/2 برابری حجم تقویم ورزشی فدراسیون در سال جاری گفت: مهمترین برنامه ما همگام با تمامی فدراسیون ها، ایجاد پشتوانه ای قوی برای تیم های ملی است.

به گزارش گروه ورشی باشگاه خبرنگاران، افشین داوری با تاکید بر مهم ترین بحث روز ورزش ایران که همان سرمایه گذاری بر روی تیم های پایه است، تاکید کرد: هدف فدراسیون در سال 92 ایجاد شرایطی است که بتوان از نیروهای انسانی با استعداد در کشور استفاده کرد.

وی افزود: در همین ارتباط کمیته نونهالان و استعدایابی را تشکیل داده و رقابت های برون مرزی بسیاری را در مقاطع سنی مختلف در سال جدید پش بینی کرده ایم.

داوری ادامه داد: 28مرداد بازی های آسیایی نوجوانان را به میزبانی کشورچین پیش رو داریم که سقف سنی نوجوانان را که همان آخرین سال نونهالان است در نظر گرفته اند.

وی تصریح کرد: پس از آن رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در اکراین و همچنین قهرمانی جهان و آسیا در رده سنی بزرگسالان مهم ترین رویداد های سال جاری را تشکیل می دهند.

رییس فدراسیون دوومیدانی هدف از حضور در مجموع رقابت ها و بازی های جهانی و آسیایی را تلاش برای کسب سهمیه در بازی های آسیایی 2014 اینچوان کره جنوبی عنوان کرد و گفت: کسب مقام در این بازی ها هدفی است که تمامی کشورهای آسیایی دنبال آن هستند.

افشین داوری ضمن اشاره به مسابقه هایی که در فدراسیون دوومیدانی هم در بخش بانوان و هم آقایان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال را سال ارتقای سطح دانش مربیان و آموزش آن ها قرار داده ایم.

وی افزود: به همین منظور برای کیفی سازی سطح مربیان داخلی به فدراسیون آسیایی درخواست داده ایم تا بتوانیم با برگزاری کلاس های برون مرزی برای آنان، نیاز کشور به استفاده از مربیان خارجی را کاهش دهیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه به ایجاد زیرساخت های دو و میدانی تاکید و تصریح کرد: در این زمینه مدیران کل استان ها تلاش بسیاری در این زمینه انجام داده و قدم های موثری برداشته اند.
وی افزود: از آن ها می خواهم در سال جدید نیز با برنامه ای دقیق و منظم شرایطی را فراهم کنند که نه تنها استفاده آقایان از فضاهای دوومیدانی بیشتر شود بلکه بانوان نیز بتوانند در محیطی سالم و استاندارد به فعالیت بپردازند.

افشین داوری از امکانات مناسبی که دولت نهم و دهم در اختیار فعالین این رشته قرار داده است ابراز خرسندی کرد و گفت: روز به روز با کمک وزارت ورزش و جوانان زیرساخت های مربوط به دوومیدانی در کشور بیشتر می شود و هم اکنون در 16 استان با راه اندازی پیست های تارتان استاندار، توانسته ایم به جایگاه مورد نظر نزدیک شویم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سال جدید را به کشف استعداد های درخشان، تثبیت جایگاه ایران در میادین بین المللی، ایجاد فضاهای ورزشی متناسب با شرایط اقلیمی استان ها و همچنین پرورش نیروهای کارآمد و خلاق بپردازیم آن وقت است که می توان سالی پر افتخار را به سرانجام رساند./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رشید
۱۰:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
باسلام
دخترم ۸ساله است دوم ابتدایی.استعداد دومیدانی دارد.کجا می توانم ایشان را جهت تست و استعدادیابی بیاورم؟
آخرین اخبار