فرماندار کرج ضمن تشریح ابعاد انتخابات پیش رو اعلام کرد: تعداد 720 شعبه اخذ رأی در شهرستان کرج ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مهدی ایرانژاد پیش از ظهر چهارشنبه همزمان با آغاز بکار رسمی فعالیت ستاد انتخابات در کشور و همچنین شهرستان کرج در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری دو انتخابات ملی و محلی به صورت همزمان اظهار داشت: در این دوره به جهت حساسیت امر و برگزاری دو انتخابات همزمان، تدابیر ویژه ای اندیشیده شده و تعداد 720 شعبه اخذ رأی نیز ایجاد خواهد شد.

وی ضمن مقایسه اعضا شعب دراین دوره از انتخابات با مدت مشابه، افزود: این دوره از انتخابات، نسبت به دوره های پیشین افزایش یک سومی اعضا در شعب را شاهد خواهیم بود و نیروی انسانی بالقوه ای بکار گرفته شده اند.

افزایش اعضای شوراها در این دوره از انتخابات

فرماندار کرج با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد اعضای شوراها در شهرها افزایش خواهد یافت؛ اینگونه تببین کرد که در شهرستان کرج تعداد اعضا از 9 نفر به21 نفرافزایش خواهد یافت.

وی افزود: برهمین اساس و طبق آخرین سرشماری سال 90 ، در کلانشهر کرج به ازای جمعیت یک میلیون و 614 هزار و 626 نفری 21 عضو اصلی و 8 عضو علی البدل؛ محمد شهر با جمعیت 100 هزار و 519 نفری 11عضو اصلی و 5 عضو علی البدل؛ در کمالشهر با جمعیت 109 هزار و 943 نفری 11 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل خواهیم داشت.

ایران نژاد ادامه داد: همچنین  مشکین دشت با جمعیت 53 هزار و 440 نفری 9 عضو اصلی و 4 عضوعلی البدل؛ در ماهدشت با جمعیت 51 هزار و 518 نفری 9 عضو اصلی و 4 عضو علی البدل؛ ماهدشت با 51 هزار و 518 نفر 9 عضو اصلی و 4 عضو علی البدل؛ گرمدره با جمعیت 13 هزار و 248 نفر جمعیت 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل و در آسارا با 701 نفر جمعیت 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور خواهند داشت.

26 فروردین آغاز زمان ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا 

ایران نژاد همچنین در بخش دیگری روند فعالیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرو روستا را محور قرار داد و گفت: آگهی ثبت نام و شرایط انتخابات امروز چهارشنبه طی آگهی اعلام خواهد شد و از 26 فروردین ماه هم عملاً کاندیداهای شوراهای شهر برای ثبت نام اقدام می نمایند.

وی تصریح کرد: کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا با تدبیر، هوشمندانه و با درایت عقلانی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

رسانه ها اقتدار انتخابات را به تصویر بکشند

فرماندار کرج در بخش دیگری به بیان انتظارات خود از خبرنگاران و اصحاب رسانه پرداخت و گفت: انتظار می رود اصحاب رسانه در راستای تکلیف شرعی خود همانند قبل یار و یاور ما باشند و با پوشش گسترده اخبار انتخابات در سایت ها، خبرگزاری ها و مطبوعات اقتدار این دوره از انتخابات را به نحو مطلوبی به تصویر بکشند.

تشکیل کمیته حقوقی برای جلوگیری از تخلفات

مهدی ایران نژاد در ادامه پیرامون تدابیر انجام شده برای جلوگیری از هرگونه تخلف در انتخابات نیز بیان کرد: کمیته حقوقی و امحاء در راستای جلوگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی شکل گرفته است. 

فرماندار کرج تصریح کرد: با عنایت به اینکه تاکنون 7 جلسه کمیته امنیتی و 3 جلسه شورای تأمین برگزار شده است؛ همه نقاط ضعف آسیب شناسی شده و با یاری دستگاه های نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان در بحث امنیت مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در این خصوص بدون هیچ تعارفی بر مبنای قانون و صیانت و امانت داری از آرا مردم حرکت خواهیم کرد.

نخستین نشست توجیهی فرماندار کرج در جمع خبرنگاران با ارائه احکام صادره پایان یافت.

اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرج منصوب شدند

برهمین اساس طی احکام جداگانه ای «شکرالله افتخاری» به عنوان «رییس ستاد انتخابات شهرستان کرج»، « ضیاء کاظمی» به عنوان « جانشین و مسئول کمیته اجرایی انتخابات» و « حامد ابراهیم خانی » به عنوان « مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی» انتخابات کرج منصوب شدند./ک

برچسب ها: شعبه ، اخذ ، رأی ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.