استان زنجان با دارا بودن معادن عظيم، سهم قابل توجهی در تولیدات معدنی کشور دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در نخستین جلسه ستاد توسعه معادن استان با اشاره به توسعه معادن استان گفت: باید از ظرفیت‏های تولیدی معادن استان استفاده لازم را برد.

معصومی توسعه معادن استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به رویکرد دولت برای توسعه معادن باید در استان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد.

وي با اشاره به تولید سرب و روی در استان يادآور شد : استان زنجان 100 درصد سرب و70 درصد روی کشور را تامین می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان از تولید 122 هزار تن شمش روی در سال 91 خبر داد و تاکید کرد: استان زنجان در تولید شمش روی فعالیت مناسبی داشته است.

معصومی با اشاره به سهم 74 درصدی تولید شمش روی استان در کل صادرات زنجان ادامه داد: شمش روی سهم قابل توجهی در صادرات استان دارد.

وی خواستار راه‌اندازی نمایندگی سازمان زمین‌شناسی کشور در استان شد و اضافه كرد: برای راه‏اندازی دفتر نمایندگی سازمان در استان باید تلاش کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به کارگیری دانش‏ آموختگان رشته معدن در توسعه معادن استان را ضروری عنوان و خاطر نشان كرد: طي امسال برای جهش در توسعه معادن زنجان باید از طرح‌های معدنی حمایت شود./ب


برچسب ها: معدن ، سرب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
مديرعامل سرب و روي بايد محاكمه شود زيرا بدليل عدم تمكين به تعهد خودش مبني بر انتقال كارخانه به محل جديد و تداوم آلايندگي آبهاي زيرزميني زنجان با ادامه توليد روي و انباشت پسماندهاي خطرناك كادميوم ، نيكل ، كبالت، آرسنيك و . . . در مجاورت شهر زنجان سلامتي هزاران نفر از همشهريان زنجاني را بدليل آلوده كردن آب ، خاك و هواي شهرمان به مخاطره انداخته است. همچنين محاكمه مدير عامل صنعت روي زنگان به خاطر عدم رعايت استانداردهاي زيست محيطي كه كارخانه آن ابتداي جاده دندي آلوده كردن هواي زنجان را تشديد كرده.