وزير راه وشهرسازي گفت: کار بازسازي ومقاوم سازي مناطق زلزله ديده آذربايجان شرقي و بوشهر را امسال به اتمام مي رسانيم و مقاوم سازي روستاهاي که بين 200 تا 300 هزار واحد مسکوني است را ادامه مي دهيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد در جمع خبرنگاران از بازگشايي تمامي مسيرهاي مسدود شده در استان بوشهر توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازي خبر داد و گفت: با دستور رئيس جمهور هر ساله 200 هزار واحد مسکوني در کشور مقاوم سازي مي شود اين در حالي است که در دولت هاي گذشته  تنها  18 هزار الي 20 هزار واحد مسکوني در کشور  مقاوم سازي ميشود.
وي بااشاره به اينکه  در طي 8 سال گذشته ساخت 2 ميليون و 120 هزار واحد مسکوني در کشور مقاوم سازي و کپر نشيني و بازسازي روستاهاي زلزله زده  انجام شده است افزود: تا کنون يک ميليون و520 هزار واحد مسکوني تا کنون به اتمام رسيده و600 هزار واحد نيز در حال ساخت است.
وزير راه وشهرسازي با بيان اينکه تمامي واحدهاي که از تسهيلات بازسازي واحدهاي مسکوني استفاده کرده اند هيچ آسيبي نديده اند افزود: متاسفانه واحدهاي که از تسهيلات بازسازي استفاده نکرده اند آسيب هاي مالي و جاني بسياري ديده اند.
نيکزاد در ادامه افزود: دولت  با اسکان موقت و بازديد از شهرهاي اين استان با جديدت کار بازسازي را آغاز مي کند.
وي در ادامه اظهار داشت: بازسازي استان آذريجان شرقي يک رکود بسيار قوي در کشور به شمار مي رفت و در طي 90 روز 30 هزار واحد مسکوني موقت و دائمي در اين شهر ساخته شد.
وزير راه شهرسازي در ادامه ياد آور شد: کار بازسازي ومقاوم سازي مناطق زلزله ديده آذربايجان شرقي و بوشهر را امسال به اتمام مي رسانيم و مقاوم سازي روستاهاي  که بين 200 تا 300 هزار واحد مسکوني است را ادامه مي دهيم./س
برچسب ها: بازسازی ، زلزله ، نیکزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار