مدیر فرودگاه بین المللی آبادان گفت: پس از30 سال تلاش بالاخره دولت عراق موافقت خود را با استفاده از حریم این كشور برای پروازهای فرودگاه آبادان اعلام كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ' محمدرضا رضایی' افزود: با اجرای این طرح از این پس برخی پروازهای فرودگاه آبادان هنگام مواقع اضطراری و گرد وغبار از حریم هوایی كشورعراق استفاده خواهند كرد.

وی از عملیاتی شدن طرح تقرب پروازهای آبادان و عراق خبر داد وگفت: اجرای این طرح، موجب می شود تا لغو پروازهای فرودگاه بین المللی آبادان بر اثر دید كم در روزهای غبارآلود و مه آلود به حداقل ممكن رسد.

رضایی افزود: اجرای طرح تقرب و استفاده از حریم هوایی كشور عراق برای دور زدن در جهت نشست و برخاست پروازها در فرودگاه آبادان در مواقع اضطراری گام مهمی برای كاهش هزینه ها و رفاه حال مسافران است.

وی گفت: فرودگاه بین المللی تا پیش از جنگ تحمیلی نقش ترانزیتی از غرب به شرق را برعهده داشت و در آن زمان روزانه 63 پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شد اما بعد از جنگ تحمیلی این نقش به كشورهای دیگر سپرده شده است.

رضایی افزود: باند اصلی فرودگاه آبادان به گونه‌ای طراحی شده كه هواپیماها برای فرود مجبور به پرواز در قسمتی از آسمان عراق هستند و در زمان جنگ این مسئله عملیاتی نبود، اما بعد از جنگ چون تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشت هواپیماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند كه در بسیاری از موارد با سرعت شدید باد و گرد و غبار همراه بود كه موجب كاهش دید و حتی لغو پروازها می‌شد./ب
برچسب ها: موافقت ، حریم ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.