نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: جامعه‌ای پایدارتر خواهد بود که در سه حوزه امنیت، سلامت و اقتصاد کمترین مشکل را داشته باشد، البته منظور از اقتصاد بی‌نیازی مردم در تأمین معیشت زندگی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "رضایی" نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه با بیان این که امنیت، سلامت و اقتصاد سه اولویت اصلی اسلام برای ماندگاری یک جامعه است، اظهار داشت: جامعه‌ای پایدارتر خواهد بود که در این سه حوزه کمترین مشکل را داشته باشد، البته منظور از اقتصاد بی‌نیازی مردم در تأمین معیشت زندگی است.

وی افزود: بحث سلامت سه بعد مهم جسمانی، روانی و عقلی دارد که باید به صورت فردی و اجتماعی به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه سلامتی را ارزشمندترین داشته بشر دانست و تصریح کرد: روایات بسیاری در اسلام در رابطه با حفظ سلامتی جامعه وجود دارد، بنابراین باید برای سازوکار تأمین سلامت و جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

رضایی ادامه داد: در مبحث سلامت، پیشگیری ارزشمندترین اقدام است، زیرا کم‌هزینه‌ترین راه و با نتیجه‌ترین راه است، معمولاً در بخش درمان ۹۰ درصد هزینه‌ها صرف می‌شود که باید با توجه به اهمیت پیشگیری همان‌گونه که در بخش درمان، برنامه‌ریزی وجود دارد در این بخش نیز برنامه‌های سالانه تدوین شود.

وی تغذیه از دیدگاه اسلام را از مهم‌ترین عوامل پیشگیری برشمرد و اظهار داشت: تغذیه سالم، حلال و به اندازه، همراه با تحرک و ورزش در امر پیشگیری و ساختن نیروی کار مفید در تمامی نهادها به ویژه نیروهای مسلح، تأثیرگذار است.

انتهای پيام/ش
برچسب ها: امنیت ، سلامت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار