مهمترین عناوین روز گذشته بین الملل به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛
اين پايگاه تحليلي در مقاله اي تحت عنوان "تحريم ها و شواهد سطح صادرات ايران" با اذعان به ناكامي كشورهاي غربي در دنبال كردن اهداف خود از طريق تحريم كشورمان و با استناد به آمار و ارقام مي نويسد تاکيد مي کند که حجم صادرات كشورمان عليرغم تحريم ها افزايش نيز يافته است و اين روند مداوم بوده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در تازه ترين اظهارات خود نسبت به زمين لرزه بوشهر وروزملي فناوري هسته اي در ايران واكنش نشان داد.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری در آستانه برگزاری نشست وزرای کشورهای عضو گروه "جی هشت" در لندن اعلام کرد که وضعیت مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران هنوز مشخص نیست اما غرب تصمیم ندارد تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند.
روزنامه گاردين انگليس از مقامات كاخ سفيد خواست سياست هاي تهديد وارعاب خود را در قبال تهران وپيونگ يانگ كنار بگذارد.
رسانه هاي ژاپني امروز به نقل از منابع نظامي آن كشور مدعي شدند كه دولت كره شمالي عمليات سوخت گذاري موشك هاي ميان برد باليستيك موسوم به "موزودان" را به اتمام رسانده است.
بررسي برنامه هاي هسته‌اي ايران و کره شمالي و تحولات سوريه در دستور کار نشست وزيران امور خارجه گروه هشت در لندن است.
بر اساس آمارهاي سازمان اطلاعات انرژي امريکا، ذخاير نفتي ثابت شده سوريه بالغ بر دو و نيم ميليارد بشکه برآورد شده که اين آمار بيشتر از ذخاير نفتي همه کشورهاي همسايه آن به استثناء عراق است که اين امر سوريه را به يکي از بزرگترين توليد کنندگان و صادرکنندگان نفت خام در خاورميانه تبديل مي کند.
يك منبع ديپلماتيك غربي هرگونه توقف مذاكرات هسته اي ايران وگروه1+5را بعيد دانست.
يوكيو آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بارديگر ادعاهاي خود درخصوص برنامه هسته اي ايران را تكرار كرد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار