نماینده مردم اروميه در مجلس با بيان اينكه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که کشوری کوچک نظير جمهوري آذربايجان برای ما تصمیم‌گیری کند، گفت: به سران باکو اخطار می‌دهیم از حد خود فراتر نروند و ما را مجبور نکنند که در مجلس عهدنامه‌های ننگین، سنگین و سیاه تحمیلی گلستان و ترکمان‌چای را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه 21 فروردین ماه) گفت: انشاء‌الله در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ما نمایندگان مجلس با همکاری قوه مجریه و قوه قضاییه سرباز خوبی برای نظام و رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی در ادامه در تذکر به سران جمهوری آذربایجان افزود: ما آذربایجانی‌های ولایت مدار به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که کشوری کوچک برای ما تصمیم‌گیری کند؛ به سران باکو اخطار می‌دهیم از حد خود فراتر نروند و ما را مجبور نکنند که در مجلس عهدنامه‌های ننگین، سنگین و سیاه تحمیلی گلستان و ترکمان‌چای را تحت نظر قرار دهیم. 

نماينده اروميه افزود: اگر سران این کشور راست می‌گویند اجازه دهند که 17 شهر جداشده از ایران اسلامی به همه‌پرسی اهالی منطقه گذاشته شود چرا كه نتیجه آن به صراحت مشخص است که همگی به اسلام و ایران اسلامی لبیک خواهند گفت.

وی در ادامه و در بخش ديگري از اظهارات خود تصريح كرد: فراکسیون کارگری مجلس حداقل حقوق کارگری را 800 هزار تومان اعلام كرده است، آقای رئیس جمهور در اقوام خودتان کارگر ساده دارید تا از او بپرسید که با این حقوق تا با این حقوق تنها می‌تواند نان خشک و سیب‌زمینی تهیه کند؟

قاضی‌پور همچنين خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: استخدام معلمین پیش دبستانی و شرکتی کی صورت خواهد گرفت؟ چرا آزمون برگزار نمی‌کنید؟ من از رئیس‌جمهور و دولت می‌خواهم تا هر چه سریعتر نسبت به برگزاری آزمون معلمان حق‌التدریس پیش‌دبستانی اقدامات لازم را انجام دهد چرا كه اگر دولت اقدامات لازم را در زمینه برگزاری هر چه سریعتر آزمون استخدامی معلمان حق‌التدریسی پیش‌دبستانی انجام ندهد، مجبوریم تا به کمیسیون اصل 90 شکایت کنیم.

عضو كميسيون صنايع خطاب به وزیر بهداشت گفت: جداسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران که دو و نیم سال قبل ادغام شده‌اند با کدام هزینه انجام می‌شود و چرا با این کار و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و اینکه با این کار آرامش دانشجویان را از آنها سلب کردید و باعث تشنج شدید.

وی همچنين با بيان اينكه متاسفانه با خلف وعده مسئولین در جهت احیاي دریاچه هر روز شاهد مرگ تدریجی زیباترین دریاچه شور جهان هستیم، اظهار داشت: اين درياچه امروز به دلیل سوءمدیریت‌ها و عدم رسیدگی‌های لازم در حال نابودی است که از وزیر نیرو می‌خواهم که نسبت به حل مشکلات زیست‌محیطی آن اقدامات لازم را انجام دهد.

 قاضی‌پور در پايان با اشاره به سایر مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولین ذیربط خواستار رسیدگی به این مشکلات و رفع آنها شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار