رئیس جمهور ارمنستان بر اهمیت تبادل هیئت‌های سیاسی و اقتصادی ایران و ارمنستان تأکید و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی – تجاری و فرهنگی هم سطح با روابط سیاسی گسترش پیداکند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ارمنستان به این کشور سفر کرده است، در دیدار با "سرژ سرکیسیان" رئیس جمهور ارمنستان با ابلاغ سلام و تبریک رئیس جمهور اسلامی ایران به مناسبت انتخاب مجدد وی، بر ارتقاء همکاریهای فیمابین در حوزه‌های مختلف در دوره جدید تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی فیمابین و ضمن مرور همکاریهای اقتصادی در حوزه انرژی و حمل و نقل ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات را بالاتر از وضعیت موجود روابط ارزیابی کرد و افزایش هرچه بیشتر همکاریهای فیمابین را خواستار شد.

صالحی با تشکر از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای کشورمان شرایط سوریه و مشکلات ناشی از دخالت خارجی در این کشور را تشریح و مواضع شفاف و صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را تبیین و حمایت کشورمان از اصلاحات آغاز شده از سوی رئیس جمهور بشار اسد و همچنین پشتیبانی از مردم سوریه در تعیین حق سرنوشت خود در فضایی امن و با ثبات را مورد تأکید قرار داد.

سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار با تشکر فراوان از حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در مراسم تحلیف خود، روابط دو کشور را روابطی ویژه ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد همکاریهای فیمابین در حوزه‌های مختلف اقتصادی – تجاری و فرهنگی هم سطح با روابط سیاسی گسترش یابد.

وی با تأکید بر اهمیت تبادل هیئت‌های سیاسی – اقتصادی بین دو کشور، سفر آتی مقامات ارمنستان برای پیگیری روابط را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، ارمنستان ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار