نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران از 28 الی 31 فرورودین ماه سال 92 در تفلیس گرجستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صادق نجفی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با اشاره به  برگزاري نخستین "نمایشگاه  توانمندی های مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران در گرجستان" گفت: در این نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد کشور در بخش های تولیدی، صنعتی، گردشگری و دانشگاهی در قالب 30 غرفه به نمايش در خواهد آمد.

نجفي ادامه داد: با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در حاشیه این نمایشگاه و در قالب مراسم شب ایرانی به مدت سه شب، جلوه هایی از فرهنگ بومی و غنی ایران اسلامی در پایتخت کشور گرجستان به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در اين نمايشگاه تخصصي بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران به بازدید کنندگان و سرمایه گذاران عرضه خواهد شد و همچنين در نشست های تخصصی با مسوولان و سرمایه گذاران گرجستان توانمندی های مناطق آزاد کشور بیش از پیش معرفی خواهد شد.

شايان ذكر است؛ گرجستان كشوری در قفقاز جنوبی با خط مرزي 1969.8 کیلومتر، از شمال با فدراسیون روسیه هم مرز می‌باشد، این خطوط مرزی 807.6 کیلومتر مرز مشترک را در بر می‌گیرد. بر خط اين مرز در جنوب گرجستان و در شمال آن داغستان، چچن، اینگوش، اوستیای شمالی، کاباردینو- بالکاریا، کاراچای- چرکسیا، همچنین سرزمین کراسنودار را شامل می‌شود. مهم ترین راه‌های ارتباطی قفقاز مرکزی و غربی که روسیه را با گرجستان، ارمنستان و ایران پیوند می‌دهد، از این مرز می‌گذرد.

گرجستان در شرق با آذربایجان هم مرز است که طول آن 374.4  کیلومتر می‌باشد. دو راه عمده ارتباطی گرجستان با شرق، دریای خزر و ایران از این نقطه می‌گذرد.

در جنوب، گرجستان به ترتیب از شرق به غرب با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه هم مرز كه طول خط مرزی بین گرجستان و ارمنستان 216.7  کیلومتر و با ترکیه 256.1  کیلومتر است.

در غرب، گرجستان با دریای سیاه مسدود می‌شود که طول مرز ساحلی آن ۳۱۵ کیلومتر مي باشد.

گرجستان با 69.7 هزار کیلومتر مربع مساحت، دومین جمهوری قفقاز جنوبی از نظر مساحت و جمعیت به شمار می‌رود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار