رئيس اداره جهاد کشاورزي کاشان گفت: فصل گل چيني از 76 هکتار از بوستان ها و گلزارهاي محل رويش گل محمدي آغاز شده که بيشترگلستانها در روستاهاي منطقه خُنب و دُرّه است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ذيلايي افزود : به سبب شرايط آب و هوا گل چيني از هم اکنون در آغاز شده است  و تا پايان خرداد در نواحي کوهستاني و مرتفع شهر جوشقان و کامو  ادامه دارد.
او گفت: پيش بيني مي شود 5 هزار و 200 تن گل محمدي از اين گلستانها برداشت شود .
رئيس اداره جهادکشاورزي کاشان سطح زيرکشت گل محمدي دراين شهرستان را هزار و650 هکتار اعلام کرد و افزود : به طور ميانگين بيش از 4 تن گل  از هر هکتار باغهاي گل محمدي در اين شهرستان برداشت مي شود .
توليد سالانه گل محمدي درکاشان 7 هزارتن است که از اين ميزان14هزارتن گلاب استحصال مي شود.
10هزار بهره بردار نيز در اين شهرستان به صنعت گلابگيري اشتغال دارندکه اين تعداد در زمان کاشت، داشت و برداشت به بيش از 220 هزار نفر افزايش مي‌يابد.
کاشان در توليد گل و گلاب از قدمت تاريخي و شهرت جهاني برخوردار است و هر سال بيش از 7 ميليون گردشگر داخلي و خارجي از مراسم گل‌چيني و گلابگيري در اين شهرستان بازديد مي‌کنند.
شهرستان کاشان داراي 25 واحد گلابگيري صنعتي ، هزار و 500 واحد گلابگيري سنتي و بيش از3 هزار و 500 ديگ گلابگيري است که 2 هزار نفر درکار گلابگيري سنتي و صنعتي و 8 هزار و 500 خانوار در بخشهاي مرکزي ، قمصر ، نياسر  و برزک کاشان به کار توليد و پرورش گل محمدي اشتغال دارند./س
برچسب ها: جهاد ، کشاورزی ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار