بیش از 280 مدرسه در استان همدان ستاره مروج سلامت را دریافت کرده اند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران همدان با بیان این خبر گفت: تعداد مدارس مروج سلامت در استان همدان 600 مدرسه است كه 123 هزار دانش آموز را تحت پوشش دارند.
رضایی افزود:بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ، طرح مدارس مروج سلامت در اکثر مدارس همدان با ۸ برنامه در حال اجرا می باشد که یکی از این برنامه ها پایگاه تغذیه سالم می باشد.
رضایی  با اشاره به اینکه مدارس مروج سلامت دارای هشت محور است، افزود: از جمله هشت مؤلفه طرح مروج سلامت برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت‌های بدنی، ارتقای سلامت کارکنان در مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین و جامعه در بحث تربیت بدنی و سلامت است.
وی بیان کرد :174 مربی بهداشت در مدارس دانش آموزان را معاینه میکنند که 20 پزشک و 4 دندانپزشک به صورت چرخشی در مدارس فعال هستند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد :در همدان  آموزشگاه علامه حلی با داشتن بیشترین امتیاز از این به عنوان برترین پایگاه تغذیه سالم شناخته شد .
وی گفت: با توجه به اینکه مدارس جمعیت بزرگی را در بر دارند و آموزش‌ها در این سن نهادینه می‌شود، باید نسبت به بهداشت این قشر جامعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد./ع
برچسب ها: ستاره ، سلامت ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.