معاون فنی و عمران فرمانداری شهرستان ری از اسکان 20 هزار مسافر فرهنگی و غیر فرهنگی در 18 نقطه شهری خبر داد.

محبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به قدمت تاریخی و مذهبی شهر ری، شهرستان هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور و کشورهای همسایه است از این رو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از اواخر دی ماه با فعال کردن کمیته های اصلی و فرعی شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: حاصل برگزاری جلسات متعدد 54 مصوبه بود که طی آن کمیته معاونت اسکان مسافران نوروزی با برپایی 6 اکیپ کامل و 5 اکیپ سیار تا 92.1.16 پذیرای مسافران نوروزی بود.

وی افزود: همچنین معاونت اسکان که متولی آن آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری بود با آماده کردن 18 محل در قالب 125 کلاس و یک ورزشگاه در این مدت پذیرای 20 هزار مسافر فرهنگی و غیرفرهنگی بود.

وی با اشاره به خدمات رسانی دیگر ارگان ها اظهار داشت: پلیس راه شهرستان با استقرار 17 پایگاه در نقاط مختلف شهرستان و همچنین اورژانس شهرستان با استقرار 11 اکیپ کامل و 11 اکیپ سیار در 15 محل نسبت به خدمات رسانی اقدام کرده اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات افزود: در این ایام 907 مورد مراجعه به اورژانس داشته ایم که از این تعداد 125 نفر به بیمارستان منتقل شده اند و تعداد 96 نفر تصادفی سرپایی بوده است و این در حالیست که خوشبختانه تعداد فوتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته و امسال تنها شاهد 5 تصادف فوتی بوده ایم.

محبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تنظیم بازار تصریح کرد: در 2 نقطه شهرستان اقدام به برپایی فروشگاه بهاره با 290 غرفه کرده ایم همچنین در راستای تنظیم بازار میوه شب عید نسبت به توزیع 420 تن پرتقال و 120 تن سیب اقدام شد.

معاون فنی و عمران شهرستان ری اذعان داشت: در این مدت همواره اکیپ های نظارتی در بازار حضور داشتند و طی 3 هزار و 680 بازدید به 377 مورد تخلف برخورد کردند و نسبت به جریمه فرد خاطی اقدام شد.

وی با اشاره به برپایی تورهای ری گردی اظهار داشت: با توجه به این که شهرستان ری مدخل ورودی 17 شهرستان محسوب می شود و با داشتن نزدیک به 197 اثر تاریخی از شهرستان های تاریخی استان محسوب می شود با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری گردی و حسن آباد گردی به طور رایگان به طور متوسط روزانه با 4 دستگاه اتوبوس نسبت به جا به جایی گردشگران اقدام کردند که منجر به بازدید 127 هزار گردشگر از آثار تاریخی شد و همچنین بیش از 2 میلیون نفر از آثار مذهبی شهرستان بازدید کردند./ف

برچسب ها: نوروز ، مسافر ، شهرری ، محبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار