سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: با جليلي رايزني‌هاي مختلفي انجام شده است و گزينه نهايي جبهه پايداري نيز قبل از ثبت نام اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "کامران باقري لنکراني" سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه در سال جديد كه صبح امروز برگزار شد، ضمن تسليت به بازماندگان حادثه زلزله بوشهر از مسئولان درخواست كرد تا در اين ايام توجه به اين مسئله را در راس برنامه‌هاي خود قرار دهند.

وي اظهار داشت: هيچ چيزي جاي خدمت رساني به اين عزيزان مصيبت زده را نمي‌گيرد؛ گاهي اوقات خبرهاي مي‌رسد كه دستگاههاي مسئول به جاي پرداختن به وظايف اصلي خود به مانعي براي فعاليتها تبديل مي‌شوند كه جزو وظايف آنان نيست. 


*خرج بودجه دستگاه‌ها براي كانديداي انتخاباتي خلاف شرع، قانون و انسانيت است

 
سخنگوي جبهه پايداري ادامه داد: به عنوان مثال خرج بودجه دستگاه‌ها براي كانديداي انتخاباتي خلاف شرع، قانون و انسانيت است و توقع مي‌رود كه دستگاههاي مسئول آن چه را كه در توان دارند براي خدمت رساني به مردم به كار گيرند. 
 
لنكراني تصريح كرد: هدايا و كمك‌هايي كه براي انتخابات پيش رو از سوي مردم در نظر گرفته مي‌شود ما از آنان مي‌خواهيم كه اين هدايا را صرف مصيبت زدگان زلزله بوشهر كنند و فكر مي‌كنم كه در چنين شرايطي اين مسئله يك امتحان بزرگ براي كانديداي انتخابات است. 
 

*صرف بيت المال براي كانديداي انتخاباتي جرمي مضاعف است 


لنكراني استفاده از اعتبارات عمومي را براي كانديداي انتخاباتي جرمي مضاعف عنوان كرد و افزود: خرج بيت‌المال براي كانديداي انتخاباتي مناسب نيست و نبايد در اين شرايط به اسراف بپردازيم. 

لنكراني تصريح كرد: اخيرا شنيده‌ام كه يكي از كانديداهاي انتخاباتي در ايام نوروز ديدارهايي را با مردم داشته و خرج بنرهاي وي حدود چند ده ميليون بوده است و اين گونه خرج‌ها مناسب نيست.

وي در ادامه ضمن تسليت براي شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: روز گذشته سالروز شهيد آويني بود، شهيد آويني آثار ماندگاري را برجاي گذاشت و اهميت اين آثار به دليل اين است كه نقدي آگاهانه صورت گرفته نه شعاري.


*شهيد صياد شيرازي همراهي‌اش از مقام معظم رهبري را نشان داده است


وي به سالروز شهادت شهيد صياد شيرازي اشاره كرد و ادامه داد: شهيد صياد شيرازي در عرصه‌هاي سخت همراهي و اطاعتش را از مقام معظم رهبري نشان داده است و حتي مواقعي هم كه مورد بي‌مهري قرار گرفت با صلابت جانفشاني كرد.

سخنگوي جبهه پايداري مهمترين واقعه سه ماه آينده كشور را انتخابات بزرگ رياست جمهوري عنوان كرد و گفت: در اين ماهها و روزهاي آتي مهمترين موضوعي كه به آن پرداخته مي‌شود بحث انتخابات است و ما در جبهه پايداري از ماهها پيش اعلام كرديم که نبايد فضاي كشور را زود هنگام انتخاباتي كنيم.

وزير بهداشت دولت نهم ادامه داد: اين اقدامات اثري در انتخابات نداشت و فرصت‌هايي را كه مي‌توانست به عنوان خدمتگذاري باشد، تحت تاثير قرار داد.

وي با اشاره به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حماسه سياسي را مقدم برحماسه اقتصادي ذكر فرمودند و مصداق مهم حماسه سياسي را انتخابات رياست جمهوري دانستند.


*حماسه سازي كار آدم‌هاي ديپلمات و غيرشفاف نيست


لنكراني تاكيد كرد: ما فكر مي‌كنيم كه اين حماسه بزرگ به دست مردم انقلابي قابل انجام است چرا كه حماسه سازي كار آدم‌هاي ديپلمات و غيرشفاف نيست و حماسه به دست افراد انقلابي و شفاف رقم مي‌خورد كه با صداقت حرفهاي خود را مي‌زنند و نگاهشان نگاه اداي تكليف است.

وي تصريح كرد: اميدواريم فضاي انتخابات به فضايي براي همدلي و همراهي تبديل شود و مهمترين مسئله در انتخابات حضور پرشور مردم است كه بايد به هدف اوليه همه گروههاي سياسي تبديل شود.


*بعد از حضور گسترده مردم به آرامش در فضاي سياسي كشور نيازمنديم


وي افزود: در هفته‌هاي آينده مهمترين چيزي كه بعد از تلاش براي حضور گسترده مردم در انتخابات، به آن احتياج داريم آرامش در فضاي سياسي كشور است.

لنكراني ادامه داد: هر حركتي كه آرامش فضاي كشور را مختل كند نادرست و حتي خيانت در مصالح كشور است و ما در جبهه پايداري وظيفه خودمان مي‌دانيم كه به همه كانديداهايي كه به تاييد شوراي نگهبان مي‌رسند احترام بگذاريم.

وي با بيان اين كه نقد گفتمان و عقايد را موضوع مناسبي مي‌دانيم اظهار داشت: بهتر است به جاي پرداختن به افراد ، بحث‌ها را به سمت نقد گفتمان و عقايد پيش ببريم و اين مسئله را نوعي بصيرت افزايي مي‌دانيم.

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: حركت‌هاي تعرض آميز را خلاف شرع و منويات انقلاب اسلامي مي‌دانيم و اميدواريم در هفته‌هاي آينده همه گروههاي حاضر در صحنه به ايجاد آرامش در فضاي كشور توجه بيشتري داشته باشند و كسي زمينه ساز ايجاد تشنج نشود.

وي با بيان اين كه انتخابات آينده توسط خيلي‌ها رصد مي‌شود، ادامه داد: مهم اين است كه ما كساني را كه خودشان را جزو خانواده بزرگ انقلاب اسلامي مي‌دانيم با آرامش، بصيرت و انگيزه بالا در صحنه حاضر شويم و فرصت‌هايي را كه مي‌تواند موجب اعتلاي كشور باشد از دست ندهيم.


*رايزني جبهه پايداري با سعيد جليلي/گزينه نهايي قبل از ثبت نام اعلام مي‌شود


وي در پاسخ به سوالي درباره اين كه برخي اخبار حاكي از ديدار حجت‌الاسلام آقاتهراني با سعيد جليلي دارد آيا چنين ديداري را تاييد مي‌كنيد يا خير گفت: سعيد جليلي يكي از شخصيت‌هاي ارزشمندي است كه به نوعي از رويش‌هاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود و به عنوان برادري ارزشمند و انقلابي براي ما قابل احترام است.

وي ادامه داد: با جليلي رايزني‌هاي مختلفي انجام شده است و گزينه نهايي جبهه پايداري نيز قبل از ثبت نام اعلام خواهد شد البته در معرفي گزينه مهمترين ركني كه به آن توجه مي‌كنيم اصلح بودن است و تلاش مي‌كنيم جامعه را با نظر خودمان آشنا كنيم اما انتخاب نهايي با مردم است و ما به عنوان يك گروه سياسي وظيفه اي جز ترويج نداريم.

در ادامه نشست خبري "لنکراني" درباره ارائه برنامه جبهه پايداري به آيت مصباح اظهار داشت: گزارش برداران و خواهراني که مسئوليت تدوين برنامه جبهه پايداري را بر عهده داشتند در روز 14 فروردين به علامه مصباح ارائه شد و کليات آن مورد تاييد ايشان قرار گرفت همچنين نکاتي مورد تاکيد ايشان قرار گرفت که بايد اصلاح شود.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين که وظيفه جبهه تدوين برنامه مبتني بر ارزش‌هاي ديني است، تصريح کرد: برنامه جبهه پايداري بايد بتواند زمينه ساز گسترش ارزش‌هاي انقلاب اسلامي شود و براي چالش‌هاي امروز راه حل‌هاي مبتني بر واقعيت را ارائه دهد و از حالت شعار گونگي خودداي شود.

وي افزود: همچنين اين برنامه بايد پاسخگوي نيازهاي فوري مردم باشد، جبهه پايداري قبل از زمان ثبت نام رسمي کانديدا برنامه خود را منتشر خواهد کرد.

لنکراني ادامه داد: رويکرد تبليغات جبهه پايداري مردمي بودن آن است و حتماً اين جبهه روش هايي را به کار مي برد که مردم با گفتمان آن آشناتر شوند و خودشان در ترويج اين گفتمان آشنا شوند.

وي با اشاره به انتخابات مجلس اضافه کرد در انتخاب مجلس الگوي خوبي از سوي جبهه پايداري ارائه شد که مي توان آن را در انتخابات آينده مورد استفاده قرار داد، در انتخابات مجلس بسياري از کانديداها فقط بر روي ديدارها ديده مي شدند ولي جبهه پايداري حرف هايش را با مردم در ميان گذاشت که توانست نتيجه مطلوبي را بدست آورد.

سخنگوي جبهه پايداري درباره پايگاه‌هاي خبري منتسب به اين جبهه گفت: جبهه پايداري يک پايگاه اطلاع رساني ، يک دبير و يک سخنگو دارد که ديدگاهش را از اين سه طريق ارائه مي‌دهد. ضمن احترام به ساير پايگاه‌هاي خبري بايد اذعان کرد که مطالب درج شده در اين پايگاه‌ها مواضع رسمي جبهه پايداري نيست.

وي با اشاره به انتخابات مجلس اضافه کرد: در انتخاب مجلس الگوي خوبي از سوي جبهه پايداري ارائه شد که مي توان آن را در انتخابات آينده مورد استفاده قرار داد، در انتخابات مجلس بسياري از کانديداها فقط بر روي ديدارها ديده مي‌شدند ولي جبهه پايداري حرف‌هايش را با مردم در ميان گذاشت که توانست نتيجه مطلوبي را بدست آورد.


*امکان انشقاق در جبهه پايداري وجود ندارد


لنکراني درباره رويکرد جبهه پايداري در انتخاب کابينه دولت تصريح کرد: جبهه پايداري تشکلي گفتماني است که شوراي فقاهت دارد و تصميماتش را زير نظر اين شورا اتخاذ مي کند از اين رو امکان انشقاق در جبهه پايداري وجود ندارد.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين که ما به برخي از اقدامات دولت منتقد هستيم گفت: دولت نهم و دهم مديران کارآمد خدمتگذاري داشته که نبايد زحمات آنها ناديده گرفته شود.


*تشکيل دولت تشکيل شرکت سهامي نيست


لنکراني با تاکيد بر اين که تشکيل دولت تشکيل شرکت سهامي نيست، ادامه داد: دولت در قانون اساسي کشورمان هويت واحدي دارد که با توجه به اصول نظام جمهوري اسلامي تشکيل مي‌شود. از اين رو دولت، حزب و يا شرکت سهامي نيست بلکه دولت مجموعه اي از افراد است که صلاحيت لازم را براي انجام امور اجرايي کشور دارند.

وي گفت: فعلاً در جبهه پايداري براي اعضاي دولت مصداق در نظر نگرفته شده است؛ بلکه با در نظر گرفتن برنامه مشخص در حال تدوين راهبردها هستيم.

سخنگوي جبهه پايداري همچنين درباره انتخابات و کانديداي اين جبهه اذعان داشت موضوع انتخابات و کانديداي اصلح موضوع کلاني است که بعد از نظر شوراي فقاهتي اعلام خواهد شد.


لنکراني همچنين درباره ديدار موتلفه با آيت ا.. مصباح در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: گروه‌هاي مختلفي به محضر آيت ا.. مصباح مي‌رسند و از راهنمايي‌هاي ايشان استفاده مي‌کنند من سخنگوي جبهه پايداري هستم نه سخنگوي آيت ا.. مصباح.

لنکراني درباره احتمال ائتلاف جبهه پايداري با ساير گروه‌ها اظهار داشت: اين موضوع بايد ماه‌ها پيش مورد بررسي قرار مي‌گرفت در حال حاضر گزينه‌هاي مختلفي خودشان را مطرح کردند که هر کدام کارنامه مشخص و ديدگاه معيني دارند ولي آنچه که ملاک تصميم‌گيري در ميان کانديداهاي جبهه پايداري که قريب به هفتاد نفر بودند رويکرد مردم سالاري ديني است که در نهايت مردم تصميم قطعي خود را در اينباره اتخاذ مي‌کنند.

وي با اشاره به ائتلاف‌هاي متفاوتي که در اين روزها شکل گرفته است، افزود: تعداد زيادي از اين افراد مي‌گويند که به خاطر تفاوت ديدگاه با هم ائتلاف کرده‌اند که در پاسخ به اين موضوع بايد گفت: بگذاريد مردم خودشان تصميم بگيرند. آنگونه  که به نظر مي‌رسد شوراي نگهبان افرادي را که  مي‌خواهد مورد بررسي قرار دهد زاييده انقلاب هستند  از اين رو هر کس که مي‌خواهد اعلام حضور کند بايد ديدگاه خود را بگويد تا مردم تصميم‌گيري کنند.


*انتخاب منطقي فرد اصلح با نظر سنجي معنايي ندارد


لنکراني با بيان اينکه نظرسنجي‌هاي صورت گرفته فعلي نظر سنجي نهايي نيستند، گفت: اگر مي‌خواهيم با منطق اصلح را نگاه کنيم نظرسنجي معنايي ندارد؛ کانديداها بايد برنامه هايشان را صريح و شفاف بيان کنند و اين نکته را روشن کنند که تلقيشان از خوبي‌هاي دولت قبلي چيست تا مردم درباره آنها تصميم‌گيري کنند.

وي با اشاره به تکثر کانديداها در جريان اصولگرايي ادامه داد: تکثر را ظرفيت مهمي در مسير انقلاب مي‌دانم. در زمان‌هايي ايجاد فضاي رقابتي به گونه‌اي بود که افراد حتي به خودشان در انتخابات راي نمي‌دادند بلکه نظام جمهوري اسلامي ايران ظرفيتي را به وجود آورد که افراد زيادي بتوانند خود را در معرض انتخابات قرار دهند.

سخنگوي جبهه پايداري با تاکيد بر اينکه تعدد کانديداها نبايد مصنوعي باشد، تصريح کرد: با خبر شده‌ايم که عده‌اي امروز کانديدا شده‌اند و قرار است در روزهاي آخر به نفع کس ديگري کنار بروند؛ اين موضوع نشانه بي صداقتي افراد است اگر کسي خودش را داراي آن ظرفيت نمي‌داند که در معرض انتخابات قرار گيرد بايد همين امروز تصميمش را بيان کند چرا که اين رفتار منطبق با اخلاق سياسي مبتني بر مردم سالاري ديني نيست.


*جايگزيني فردي به جاي آيت‌الله خوشوقت کار ساده‌اي نيست


وي درباره جايگزين آيت‌الله خوشوقت در  جبهه پايداري گفت: خوشبختانه آيت‌ا.. خوشوقت قبل از عزيمت به سفر حج نظر خود را درباره کانديداي اصلح بيان کرده است اما جايگزين کردن شخصيتي مانند ايشان کار ساده اي نيست و اين موضوع در جبهه پايداري در حال پيگيري است که بتوانيم جايگزين ايشان را انتخاب کنيم.

وي درباره جلسه دو نفره خود با "سعيد جليلي" اظهار داشت: اگر قرار باشد که جلسات خصوصي دو نفره رسانه‌اي شود بايد با هماهنگي دو طرف اين موضوع صورت گيرد. آقاي جليلي شخصيت ارزنده‌اي است که محاسن زيادي دارد و بسياري از مواضع ايشان با مواضع اجتماعي و فرهنگي جبهه پايداري منطبق است.


*اينکه چرا در دولت دهم دعوت به کار نشدم حاکي از آن است که تفاوت نگاه داريم

سخنگوي جبهه پايداري همچنين درباره کناره‌گيري از دولت دهم گفت: اينکه چرا در دولت دهم دعوت به کار نشدم حاکي از آن است که تفاوت نگاه داريم جاهايي که به من پيشنهاد شده بود با ديدگاه بنده متفاوت بود ولي آن چه که در تير ماه سال 88 گذشت در فعاليت‌هاي بعدي آثارش را گذاشت ولي براي اين که دولت مورد بررسي قرار گيرد بايد نقاط مثبت و ضعف آن بررسي شود.

وي با بيان اين که برخي از آسيب هاي امروز به نوعي قابل پيش بيني بود گفت: رويکرد دولت بايد يک رويکرد پيشگيرانه و مبتني بر آينده‌نگري باشد؛ دولت يازدهم بايد اين نگاه را مورد تاکيد قرار دهد چرا که کساني که مي‌خواهد مشکلات امروز را حل کنند بايد از اين طريق عمل کنند.


لنکراني با انتقاد از حاشيه‌هاي اطراف دولت افزود: حواشي اطراف دولت آن قدر زياد شد که کل آن را تحت تاثير قرار داد از اين رو يکي از انتقادات مهم را مي‌توان وجود اين حواشي دانست.


سخنگوي جبهه پايداري همچنين با تاکيد بر هماهنگي قواي سه گانه تصريح کرد: دولت ها بايد در جهت ساير قوا و هماهنگي بيشتر حرکت کنند و جايي که دولت خود را از ساير قوا جدا کند حرکتش ديگر صحيح نيست.


*کساني بايد سکان قوه مجريه را به دست بگيرند که به دنبال گسترش پاکي‌ها و خوبي‌ها در کشور باشند


لنکراني درباره رويکرد جبهه پايداري در زمينه تبليغات تصريح کرد: کساني بايد سکان قوه مجريه را به دست بگيرند که به دنبال گسترش پاکي‌ها و خوبي‌ها در کشور باشند. دولت‌ها بايد خودشان را از هر نوع ناپاکي حفظ کنند چرا که با ناپاکي نمي توان پاکي را ترويج کرد.

لنکراني با تاکيد بر اين که دستگاه‌هاي ذي ربط بايد مراقبت‌هاي لازم را از روند تبليغات صورت دهند، گفت: برخي از هزينه‌ها از منابعي تامين مي‌شود که جزء بودجه‌هاي عمومي و دولتي است. اين امر خلاف است و باعث به وجود آمدن فساد بزرگ مي‌شود.

 لنکراني ادامه داد: رويکرد تبليغات جبهه پايداري مردمي بودن آن است و حتماً اين جبهه روش‌هايي را به کار مي‌برد که مردم با گفتمان آن آشناتر شوند و خودشان در ترويج اين گفتمان آشنا شوند.

وي با اشاره به انتخابات مجلس اضافه کرد: در انتخاب مجلس الگوي خوبي از سوي جبهه پايداري ارائه شد که مي‌توان آن را در انتخابات آينده مورد استفاده قرار داد، در انتخابات مجلس بسياري از کانديداها فقط بر روي ديدارها ديده مي‌شدند ولي جبهه پايداري حرف‌هايش را با مردم در ميان گذاشت که توانست نتيجه مطلوبي را بدست آورد.

سخنگوي جبهه پايداري درباره پايگاه‌هاي خبري منتسب به اين جبهه گفت: جبهه پايداري يک پايگاه اطلاع رساني ، يک دبير و يک سخنگو دارد که ديدگاهش را از اين سه طريق ارائه مي دهد ضمن احترام به ساير پايگاه هاي خبري بايد اذعان کرد که مطالب درج شده در اين پايگاه ها مواضع رسمي جبهه پايداري نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نشست ، احزاب ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار