خبرگزاري فرانسه عناوين برخي از مهمترين رويدادهاي جهان را در روز چهارشنبه دهم آوريل، بيست و يکم فروردين ماه،‌ به اين صورت اعلام کرد:


کره جنوبي
سئول- پيگيري اوضاع و تحولات در شبه جزيره کره در شرايطي که پيونگ يانگ روز سه شنبه بار ديگر تهديدها و هشدارهاي خود را درباره وقوع يک جنگ هسته اي در منطقه افزايش داد و از خارجي هاي مقيم کره جنوبي خواست به فکر تخليه اين کشور باشند.

انگليس
لندن- وزراي امور خارجه گروه هشت روز چهارشنبه در ضيافت ناهار در لندن گردهم مي آيند. آنها قرار است روز پنجشنبه در نشستي مشترک در لندن درباره موضوعات مختلف به ويژه بحران سوريه و کره شمالي گفتگو کنند. برخي از وزراي امور خارجه گروه هشت از جمله جان کري وزير امور خارجه آمريکا قصد دارند در لندن با نمايندگان جناح مخالف سوريه ديدار کنند.

ايران 
تهران- پيگيري اخبار مربوط به زمين لرزه و عمليات امداد و نجات در جنوب ايران. زمين لرزه شش و يک ريشتري که در جنوب ايران اتفاق افتاد، طبق آخرين آمار، بيش از سي قرباني گرفت و هشتصد و پنجاه نفر را زخمي کرد.

سوريه
دمشق- پيگيري تحولات مربوط به بحران در سوريه در حالي که شبکه تروريستي القاعده در عراق براي اولين بار اعتراف کرد که جبهه النصره که در خط مقدم مبارزه با بشار اسد در سوريه حضور دارد.

مالي
گائو- پيگيري اخبار مربوط به مناقشه مالي در حالي که ارتش فرانسه اولين گروه از نظاميان خود را از اين کشور خارج کرده اما تاکيد کرده است که به عمليات خود در شمال اين کشور برضد گروههاي افراط گراي مسلح ادامه خواهد داد. ارتش فرانسه از چهار روز پيش عمليات گسترده اي در نزديک شهر گائو در شمال مالي برضد گروه مسلح  آغاز کرده است.

چين
پکن- پيگيري اخبار مربوط به شيوع ويروس آنفلوآنزاي مرغي اچ هفت ان نه در چين که طبق اعلام مسئولان وزارت اين کشور تا کنون هفت قرباني گرفته است.

بلژيک
بروکسل- کميسيون اروپا قرار است روز چهارشنبه آمار مربوط به عدم موازنه اقتصاد کلان در سيزده کشور عضو از جمله فرانسه، اسپانيا، ايتاليا و انگليس را منتشر کند. ساعت ده و سي دقيقه روز چهارشنبه به وقت گرينويچ نيز مسئولان کميسيون اروپا از جمله اولي رن، کميسر امور اقتصادي اروپا در کنفرانسي مطبوعاتي به سوالات روزنامه نگاران پاسخ خواهند داد.

سوئيس
ژنو- سازمان تجارت جهاني ساعت نه و نيم روز چهارشنبه به وقت گرينويچ گزارش خود را درباره تجارت جهاني در سال 2012 و چشم اندازهاي تجارت جهاني در سال 2013 منتشر خواهد کرد.  

صربستان 
بلگراد- بازرسان پليس صربستان تلاش خواهند کرد تا دريابند چه عامل يا عواملي يک فرد شصت ساله را تحريک کرد تا روز سه شنبه سيزده نفر را در يک روستا به ضرب شليک گلوله به قتل برساند. اين کشتار، خونين ترين فاجعه اي است که در بيست سال اخير در صربستان روي داده است.

مالزي
کوالالامپور- دولت فيليپين و شورشيان جبهه آزاديبخش مورو مذاکرات صلح را آغاز مي کنند.


فيليپين
مانيل- رزمايش مشترک آمريکا و فيليپين تحت عنوان « باليکاتان» روز چهارشنبه آغاز مي شود و تا هفدهم آوريل ادامه خواهد داشت. 

اروگوئه
قرار است لايحه اي که به ازدواج همجنس بازان جنبه قانوني مي بخشد، روز چهارشنبه به طور قطعي در پارلمان اروگوئه به راي گذاشته شود. اعضاي سناي اروگوئه بيستم ماه مارس به اين لايحه راي دادند. 

آفريقاي مرکزي
بانگي- پيگيري اوضاع در پايتخت آفريقاي مرکزي در حالي که ميشل جوتوديا، فرد شماره يک کنوني اين کشور،‌تصميم گرفته است يک شوراي عالي انتقالي تشکيل دهد تا يک رئيس جمهور جديد منصوب کند و پيش نويس قانون اساسي جديد کشور را نيز تدوين نمايد. نيکولا تيانگايه، نخست وزير آفريقاي مرکزي اذعان کرده است که کار نظم بخشيدن به گروههاي مسلح شورشي روز به روز دشوارتر مي شود. 

فرانسه 
پاريس- پيگيري اخبار مربوط به سفر دنيس ساسو انگوئسو رئيس جمهور کنگو به فرانسه در حالي که قرار است وي روز چهارشنبه با نمايندگان جامعه کنگويي هاي مقيم فرانسه ديدار کند. وي پيش از اين با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه و شماري از اعضاي کابينه وي ديدار کرده است.

اتريش
وين- سازمان کشورهاي صادر کننده نفت، اوپک، گزارش ماهانه خود را ساعت 10:35 دقيقه به وقت گرينويچ منتشر خواهد کرد.

اردن
امان- مدير برنامه توسعه سازمان ملل متحد ساعت يازده به وقت گرينويچ در امان پايتخت اردن کنفرانسي مطبوعاتي برگزار خواهد کرد.

آمريکا
واشنگتن- باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا روز چهارشنبه با چند ماه تاخير لايحه بودجه پيشنهادي خود را براي سال مالي 2014 آمريکا ارائه خواهد کرد.

آمريکا
فورت ميد- پيگيري اخبار مربوط به پرونده برادلي منينگ در حالي که قرار است جلسه استماع ديگري روز چهارشنبه ساعت سيزده به وقت گرينويچ در دادگاه نظامي فورت ميد برگزار شود. اين نظامي آمريکايي اخبار و اطلاعات محرمانه اي در اختيار پايگاه اطلاع رساني اينترنتي ويکيليکس قرار داده و به همين علت در آمريکا تحت پيگرد قرار گرفته است.

آمريکا
نيويورک- کريستين لاگارد، مدير کل صندوق بين المللي پول، ساعت شانزده و پانزده دقيقه روز چهارشنبه به وقت گرينويچ درباره تدابير سياسي لازم در جهان براي مقابله با بحران مالي سخنراني مي کند.

الجزيره
الجزاير- نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي و تغذيه در الجزاير افتتاح مي شود و تا دوازدهم آوريل به روي عموم باز خواهد بود.

آفريقاي جنوبي
بوکسبورگ- مراسمي براي بيستمين سالگرد قتل کريس هاني، رهبر کمونيست آفريقاي جنوبي، با حضور جاکوب زوما رئيس جمهور اين کشور برگزار خواهد شد.

سوئيس
ژنو- چهل و يکمين نمايشگاه بين المللي ابداعات ژنو که ويتريني براي نوآوريهاي هوشمند و عجيب و غريب براي زندگي روزانه انسان هاست، در ژنو گشايش مي يابد.

نيجريه
لاگوس- پرونده مربوط به پانزده ملوان روس که متهم به انتقال غيرقانوني سلاح به نيجريه هستند، روز چهارشنبه  ساعت نه به وقت گرينويچ در دادگاه لاگوس پيگيري خواهد شد. اين افراد که نوزدهم اکتبر بازداشت شدند ماه فوريه به قيد وثيقه آزاد شدند. 

لهستان 
ورشو- جناح راست ملي گراي لهستان به مناسبت سومين سالگرد سقوط هواپيماي حامل لخ کاژينسکي، رئيس جمهور فقيد اين کشور در منطقه اسمولنسک روسيه، تظاهرات برگزار خواهد کرد. اولين تجمع روز چهارشنبه ساعت هفت به وقت گرينويچ در برابر کاخ رياست جمهوري برگزار خواهد شد.

بلژيک
بروکسل- امامعلي رحمان، رئيس جمهور تاجيکستان، ساعت 10:30 دقيقه روز چهارشنبه به وقت گرينويچ با هرمان فان رومپوي، رئيس شوراي اروپا و سپس ساعت سيزده با خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا ديدار خواهد کرد. در پايان اين ديدارها ساعت سيزده و چهل و پنج دقيقه کنفرانسي مطبوعاتي برگزار خواهد شد.

آلمان
برلين- مانموهان سينگ نخست وزير هند ساعت شانزده و سي دقيقه روز چهارشنبه به وقت گرينويچ در ضيافت شام با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شرکت و درباره روابط هند و آلمان با وي گفتگو خواهد کرد. گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان نيز ساعت يازده و سي دقيقه به وقت گرينويچ با  سلمان خورشيد، همتاي هندي خود، در کنفرانسي مطبوعاتي شرکت مي کند.

برچسب ها: عناوین ، جهان ، رویداد ، اخبار ، news
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار