کميسر وزارت امور خارجه روسيه در امور حقوق بشر و دموکراسي امروز سه شنبه اعلام کرد عاملان تلفات غير نظاميان در حمله هوايي ناتو در شرق افغانستان بايد مجازات شوند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس ، کنستانتين دّلگُف تصريح کرد: گزارش‌هاي مقامات افغان و رسانه‌ها در خصوص تلفات غير نظامي‌ها در حمله هوايي نيروهاي بين المللي کمک به امنيت افغانستان در استان کُنَر در شرق افغانستان، توجه جامعه جهاني را به خود جلب کرد. اخيرا افزايش اين گونه حملات تلفات غير نظاميان را در افغانستان از جمله زنان و کودکان، در پي داشته است. وي افزود: اين پرونده بايد به طور کامل بررسي شود و مسئولان مجازات شوند.
دّلگُف گفت: به عقيده مسکو لازم است از اجراي کامل همه قوانين بين المللي در زمينه حقوق بشر توسط همه گروه‌هاي فعال در افغانستان اطمينان حاصل و حتي از خسارت‌هاي غير عمدي به شهروندان و زيرساخت‌هاي اين کشور جلوگيري شود.
 دّلگُف تلفات غير قابل قبول غير نظاميان در افغانستان را در نتيجه عمليات نظامي، نشانه‌اي دال بر لزوم به کارگيري تدابير موثر توسط ايساف براي جلوگيري از وقوع اتفاقات مشابه دانست.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار