دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و اعضاي كميسيون‌ها و كميته‌هاي گوناگون اين نهاد صبح امروز با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار و آغاز سال جديد را به ايشان تبريك گفتند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و اعضاي كميسيون‌ها و كميته‌هاي گوناگون اين نهاد صبح امروز(سه‌شنبه، 20فروردين) با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار و آغاز سال جديد را به ايشان تبريك گفتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار، با تبريك سال جديد به دبير، اعضا و همكاران كميسيون‌ها و كميته‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، از زحمات بي‌شائبه و خالصانه اين جمع در جهت ارتقاي سطح علمي و كارشناسي تصميمات و مصوبات اين نهاد تشكر كرد و گفت: در سال گذشته علي‌رغم تضيقات مالي كه به مجمع تشخيص همانند ساير نهادها وارد شد، اما با تلاش و كوشش پيگير مسئولان و كارشناسان بخش‌هاي گوناگون اجرايي و پژوهشي اين نهاد، امور طبق برنامه عمل شد و اين زحمات جاي تقدير و تشكر دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، بدنه كارشناسي و تحقيقاتي مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبيرخانه آن را حاصل تجربيات انديشمندان، مديران و مبارزان قبل و بعد از انقلاب و داراي توانمندي بسيار خواند و تصريح كرد: جا دارد از حاصل دانش، توان و تجربه اين دلسوزان به نحو بهينه بهره‌برداري شود تا حل مشكلات كشور سرعت بيشتري پيدا كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از بي‌توجهي بخش‌هاي اجرايي كشور به اسناد بالادستي چون سند چشم‌انداز، سياست‌هاي كلي و برنامه‌هاي پنج ساله افزود: بي‌توجهي به قانون و سلب اعتماد بخش‌هاي گوناگون مردم نسبت به قانون در كشور، حاصل قانون‌گريزي مسئولان و بي‌توجهي به تصميمات، سياست‌ها و قوانين كارشناسي شده است و بايد اقتدار قانون و قانون‌گرايي احيا شود تا اعتماد مردم نيز ترميم گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبري، پيگيري تحقق شعارهاي «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» را  از وظايف بخش‌هاي گوناگون كشور از جمله مجمع تشخيص مصلحت نظام خواند و تأكيد كرد: اگرچه تحقق حماسه سياسي در تصميم‌گيري و اجرا سهل‌تر به نظر مي‌رسد، اما براي تحقق حماسه اقتصادي، نيازمند زمينه‌سازي‌هاي كارشناسي، اراده سياسي و وحدت ملي و نيز كارآمدي اجرايي قوي هستيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، فعال شدن كميته‌اي در دبيرخانه مجمع براي تعيين و پيشنهاد سياست‌هاي كلي شعار امسال را خواستار شد و افزود: عامل زمان در تحقق حماسه سياسي و اقتصادي بسيار مهم است و اميدواريم شعار امسال مانند سال گذشته مورد بي‌مهري قرار نگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش به تحولات اخير سياست خارجي و پرونده هسته‌اي كشور اشاره كرد و با ابراز تأسف از فريبكاري و دسايس قدرت‌هاي استكباري در آلماتي 2 گفت: به نتيجه نرسيدن ابتكارهاي ايران، علي‌رغم وجود حسن‌نيت و اراده سياسي، نشان از وجود شيطنت‌ها و توطئه‌هاي پشت پرده برخي قدرت‌ها براي زمينه‌‌سازي فشار بيشتر بر جمهوري اسلامي ايران دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني لزوم هوشياري مضاعف اركان و اقشار گوناگون كشور در سال جاري را يادآور شد و با ابراز تعجب از اظهارات نابخردانه و غيركارشناس برخي افراد در زمينه مسائل خارجي، به بحران كره شمالي اشاره كرد و افزود: علي‌رغم ابراز خوشحالي نابخردانه برخي در داخل، اظهارنظرها و تبليغات رسانه‌هاي غربي نشان مي‌دهد كه بزرگنمايي و پروپال دادن به اقدامات كره شمالي براي بزرگنمايي و چند برابر كردن خطر هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران براي منطقه و جهان بوده و همين مي‌تواند زمينه تشديد فشارهاي بيشتر بر كشور را فراهم كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در حال حاضر نياز به منطق و تعقل قوي براي دنيا و كارآمدي و مديريت صحيح براي سامان بخشي داخلي داريم، به آفت جايگزيني غرور خود محوري به جاي صميميت و وحدت ابتداي انقلاب اشاره و تصريح كرد: با تحقق حماسه سياسي و برگزاري انتخاباتي پرشور رقابتي و فراگير وحضور همه سلايق قانوني و مورد قبول مردم در صحنه انتخابات، زمينه تحقق حماسه اقتصادي نيز با مجرياني صالح، كارآمد و توانمند فراهم و انشاءالله مشكلات به تدريج مرتفع خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تبريك سال جديد به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و جمع حاضر، اعضاي كميسيون‌ها و كميته‌هاي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت را بدنه كارشناسي باتجربه و ياران صديق انقلاب اسلامي خواند و گفت: سال گذشته علي‌رغم تضيقات مالي و بودجه‌اي كه براي مجمع و به خصوص بخش پژوهش آن وجود داشت، همكاران تلاش كردند تا اهداف مصوب را تحقق سازند كه بحمدالله موفق هم شدند.

رضايي با اشاره به اميدبخشي رهبر معظم انقلاب با نامگذاري سال جديد به حماسه سياسي و اقتصادي، هوشياري اقشار گوناگون كشور در سال جديد را خواستار شد و گفت: اميدواريم بتوانيم با تحقق شعارهاي امسال انقلاب و نظام اسلامي را به آرمان‌هايش بيش از پيش نزديك كنيم.

همچنين آقايان سيف‌اللهي و واعظي گزارشي را از عملكرد مالي - پژوهشي و مصوبات مجمع تشخيص مصلحت در سال گذشته ارائه دادند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجمع ، دیدار ، هاشمی ، رضایی ، مصلحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار