اوهورو کنياتا روز سه شنبه طي مراسمي در ورزشگاهي در پانزده کيلومتري نايروبي پايتخت کنيا به عنوان چهارمين رئيس جمهور اين کشور اداي سوگند کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، کنياتا در اين مراسم گفت : من، اوهورو کنياتا با آگاهي از سنگيني وظايفي که برعهده ام است به عنوان رئيس جمهور کنيا سوگند ياد مي کنم به جمهوري کنيا وفادار باشم. 
 رئيس جمهور جديد کنيا همچنين وعده داد  از مردم کنيا و حق حاکميت،‌ تماميت و کرامت کشور محافظت کند. 
انجيلي که وي بر آن دست راست خود را گذاشت و اداي سوگند کرد همان انجيلي است که جومو کنياتا پدر وي و نخستين رئيس جمهور کنيا در سال هزار و نهصد و شصت و چهار از آن براي مراسم تحليف استفاده کرد. 
ديوان کيفري بين المللي ( لاهه) کنياتا را به جنايت عليه بشريت متهم کرده است. ويليام روتو William Ruto معاون وي که لاهه او را نيز متهم کرده است، سوگند ياد کرد. 
کنياتا در سن پنجاه و يک سالگي جوان ترين رئيس جمهور کنياست و نخستين فردي است که لاهه او را متهم کرده و رئيس جمهور شده است. 
نزديک به پانزده تن از روساي جمهور و دولت کشورهاي آفريقايي در اين مراسم حضور داشتند ولي هيچ مقام غربي شرکت نکرد. 
کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و آمريکا پيش از اين اعلام کردند به جز در موارد « تماس هاي ضروري »‌ روابط خود را با رئيس جمهور کنيا محدود مي کنند و تنها در سطح سفراي خود با اين کشور ارتباط دارند. 
ديوان لاهه، کنياتا و روتو رو را به سازماندهي خشونت ها در کنيا متهم کرده است. اين خشونت ها در زمان رياست جمهوري سابق در اواخر سال 2007 آغاز شد و خشونت بارترين خشونت ها در اين کشور بود که در پي آن بيش از هزار نفر کشته شدند.







برچسب ها: بین الملل ، کنیا ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار