برنامه مشخصی برای توسعه پهنای باند اینترنت در کشور وجود ندارد و این در حالی است که در شرایط تحریم بهترین راه توسعه تجارت افزایش پهنای باند است.

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه امید است در سال جدید فرصت بیشتری در فضای تجارت الکترونیک کشور به وجود آید به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: باید پهنای باند مورد نیاز کاربران با سرعت دلخواه و مناسب و همچنین هزینه معقول در اختیار متقاضیان قرار گیرد و حداقل انتظار آن است که پس از 5 سال که بحث که ملی اطلاعات در کشور مطرح شده بتوان به اطلاعات داخل کشور با سرعت 30 مگابیت در ثانیه دسترسی داشت.
 
وی افزود: تا کنون به صورت جدی و گسترده توسعه شبکه ملی اطلاعات صورت نگرفته و برنامه مشخصی نیز برای افزایش پهنای باند اینترنت نداشته ایم.
 
دکتر جلالی با بیان اینکه حدود یکسال از عمر شورای عالی فضای مجازی می گذرد اظهار داشت: حداقل انتظار این بود که این شورا به جای توجه به VPN راهکارهای اساسی تر که منجر به دسترسی مردم با سرعت بالا به اینترنت شبکه ملی اطلاعات با هزینه کم باشد را در دستور کار خود قرار می داد.
 
پدر علم و فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: لازم بود یک برنامه حداقل 5 ساله را به صورت شفاف مشخص می کردند تا بخش خصوصی نیز بتواند با اتکا به آن سرمایه گذاری بیشتری در حوزه فضای مجازی داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که فضای مجازی کم تحرک و یا بسته باشد نمی توان انتظار حماسه اقتصادی را در کشور داشت./ع2

برچسب ها: اینترنت ، فناوری ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.