سد شهید رجایی ساری بطور کامل آبگیری و سرریز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: این سد که از سال 1376 وارد مدار بهر ه برداری شد، تاکنون پنج بار به طور کامل آبگیری و آب آن سرریز شد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت این سد در تامین آب کشاورزی دشت بزرگ تجن ، اظهار امیدواری کرد با تکمیل خط انتقال آب آشامیدنی ساری و تصفیه خانه این طرح که از سوی این شرکت در دست اجرا است ، مردم این شهر ستان بتوانند از آب این سد استفاده کنند.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح خط انتقال آب آشامیدنی از سد شهید رجایی ساری را 67 درصد بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: صرفه جویی و مدیریت سال گذشته در ذخیره سازی آب سد شهید رجایی ساری و همچنین آبدهی مناسب رودخانه تجن در شش ماه گذشته که نسبت به دوره شاخص حدود 11 درصد افزایش داشته است ، باعث شد تا این سد به طور کامل آبگیری و آب آن سرریز شود.

طهماسبی بر تکمیل وساخت سد های در دست اجرا و مطالعه مازندران تاکید کرد.

سد شهید رجایی ساری که از نوع بتنی دوقوسی بر رودی رودخانه تجن سرشاخه دودانگه ساخته شده، دارای حجم ذخیره 162 میلیون متر مکعب است که با ستفاده از آب های ذخیره شده این سد ، آب مورد نیاز 52 هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت تجن در شهرستان های ساری و میاندورود تامین می شود

مازندران دارای 147 شاخه رودخانه ، یکهزار و 798 سردهنه کشاورزی ، 48 رشته قنات، 62 هزار و 866 چاه مجاز، هفت هزار و 394 دهنه چشمه و 760 قطعه آببندان است./ب

برچسب ها: سرریز ، سد ، شهیدرجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.