معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان: مردم شریف استان به شکرانه جریان آب در زاینده رود و کمک به تداوم این جریان در مصرف آب صرفه جویی كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد مهدی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان با ابراز خرسندی از جریان مجدد آب در زاینده رود، تأکید کرد: افرادي كه در استان و خارج از استان از حوضه آبي زاينده رود استفاده مي‌كنند در مصرف آب بطور جدی صرفه‌جویی نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان هدف از جاری شدن آب در زاینده رود را تأمین آب برای کشت بهاره حقابه‌دارن و باغات و مزارع استان اعلام نمود و افزود: خوشبختانه تقارن این موضوع با فصل بهار موجب شد تا مردم متدین و انقلابی اصفهان پویایی، نشاط و زنده شدن در بهار را بهتر نظاره‌گر باشند.

وی با بیان اینکه جریان آب در زاینده رود، اصفهان را در بهار زنده کرد، اظهار داشت: در این خصوص جلسات متعددی با وزیر محترم نیرو، مسئولان دستگاه های اجرایی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کشاورزان برگزار شد و در نهایت تصمیم بازگشایی آب جهت کشت بهاره کشاورزان اخذ شد.

اسماعیلی افزود: این تصمیم مطابق با ذخایر پشت سد و محدودیت‌هایی که وجود دارد و مطابق با خط قرمز آب شرب که تأمین آب برای جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر در استان و خارج از استان اصفهان است،گرفته شد.

وی بار دیگر از همشهریان اصفهانی خواست با توجه به اینکه استان اصفهان برای ادامه حیات نیاز به آب دارد در مصرف آب صرفه جویی کنند و از استفاده بی رویه آن جلوگیری نمایند.

محمد مهدی اسماعیلی با ابراز امیدواری از اینکه این آب بتواند جوابگو نیازهای کشاورزان باشد، ادامه داد: كشاورزان خبره و ماهر استان باید با توجه به الگوی کشت ارائه شده توسط جهاد کشاورزی استان اقدام به کشت نمایند تا به ياري خداوند كشت بهاره مناسبي داشته باشيم.

وی از نظارت مستمر مسئولان استان بر کشت بهاره کشاورزان خبر داد و گفت: ماهانه تیم های ویژه ای میزان مصرف آب کشاورزان برای کشت بهاره را کنترل و گزارش می کنند.

اسماعیلی حجم فعلی سد زاینده رود را ۳۸۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود : براساس برنامه ریزی وزارت نیرو و تصمیات اتخاذ شده توسط مسئولان، زمان جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود، سه ماه پیش بینی شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.