نشاء برنج به صورت مکانیزه از امروز درروستای رمنت شهرستان آمل آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه امسال 50هزار هکتاراز شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت خواهد شد گفت :125هزار هکتار تاکنون خزانه گیری شده است

ابطالی با بیان اینکه بانک نشاء از سال 89 در مازندران ایجاد شد افزود :تعداد این بانک نشاء از 30بانک امسال به 70بانک افزایش یافت.

وی تصریح کرد:برای نخستین بار 90هزار هکتار از شالیزارهای استان امسال به کشت برنج پرمحصول مانند شیرودی، ندا،فجر وخزر اختصاص داده شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :براساس آخرین تحقیقات وبررسی های دقیق انجام شده این استان 221هزار هکتار شالیزار دارد که دردوردوم کشت60 هزار هکتار آن به کشت رتون و20هزار هکتار به کشت نشاء دوباره اختصاص یافته است.

ابطالی افزود : 165 هزار هکتار از شالیزارهای استان تا کنون شخم و شیارکه از این میزان 150هزار هکتار آب تخت شده است.

وی با بیان اینکه50 هزار هکتار ازشالیزارهای استان تا کنون یکپارچه سازی تجهیزو نوسازی شده است تصریح کرد: بیش بینی می شود امسال یک میلیون 450هزار تن از شالیزارهای استان شلتوک برداشت شود .

وی ازشالیکاران استان خواست با توجه به گرم شدن هوا برای بیمه عمومی اقدام کنند واز باز پرداخت تا سقف 4میلیون تومان بهره مند شوند./ب
برچسب ها: نشا ، برنج ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.