به گفته معاون درمان وزارت بهداشت تعرفه های سال 92 یکشنبه گذشته در هیات دولت به تصویب رسید که تا آخر هفته به تمام دانشگاه ها و مراکز درمانی ابلاغ می شود.

دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تعرفه های پزشکی سال 92 یکشنبه گذشته در هیات دولت به تصویب رسیده و تا آخر هفته به تمام دانشگاه ها و مراکز درمانی ابلاغ می شود تا هر چه سریع تر اجرایی شود.

وی با بیان این که رشد تعرفه ها در بخش دولتی 18 درصد و در بخش خصوصی 29 درصد است گفت: البته این میزان اعلام شده در اجزای مختلف خدمات درمانی متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که تعرفه های تخت های بستری چقدر افزایش پیدا کرده عنوان کرد: تقریباً این افزایش متناسب بوده است یعنی همان 18 درصد که بخش دولتی رشد پیدا کرده است به همان میزان هم تعرفه های تخت بستری رشد پیدا کرده است.

وی با بیان این که قبول دارم که تعرفه های تخت های بستری مراقبت های ویژه در بیمارستان های خصوصی بسیار بالا است تصریح کرد: چرا که داروهای مصرفی و نوع  خدمات مبادله ای برای بیماران بسیار گران در بخش خصوصی تمام می شود که بخش خصوصی هم هزینه آن را از مردم دریافت کند.

امامی رضوی اظهار داشت: به هر حال در خدمات بستری که گران قیمت هستند اصل این است که هزینه های این خدمات به مردم تحمیل نشود. در بخش خصوصی اگر فرد تحت پوشش بیمه های تکمیلی نباشد قائدتاً هزینه های زیادی را در قبال خدمات دریافتی پرداخت نمی کند ولی اگر تحت پوشش بیمه های تکمیلی نباشد قطعاً باید هزینه های گزافی را پرداخت کند.

معاون درمان ادامه داد: ما تلاش های زیادی کردیم تا میزان تخت های مراقبت های ویژه را در کشور افزایش دهیم ما قبول داریم که تعداد تخت های ویژه موجود کفاف نیاز ما را نمی دهد .

وی خاطر نشان کرد: ما در این چند سال اخیر میزان تخت های ویژه را در بیمارستان های دولتی افزایش داده ایم ولی باز هم با کمبود مواجه هستیم و علاوه بر این که وزارت بهداشت در این مسئله نقش دارد سازمان های بیمه گر هم باید از این موضوع حمایت کنند و خدمات این بخش را افزایش دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار