در نشست ارزيابي عملکرد ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي که روز گذشته با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، برگزار شد گزارش هاي مربوط به استان خود در تعطيلات نوروز 92 را ارائه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، "محمدرضا رضايي" مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خراسان جنوبي در این نشست با ارائه گزارش عملکرد نوروزی خود اظهار داشت: جمع کل تردد ها به استان نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشت.
او با اعلام اين خبر افزود: همچنين اقامت هتل ها و مهمانپذيرها 84 درصد، اقامت در اماکن متبرکه 96 درصد، آبگرم لوت 120 درصد و آبگرم معدني فردوس 49 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي خراسان جنوبي ادامه داد: همچنين اقامت در مدارس 124 درصد، اقامت در کمپ هاي موقت و چادرهاي مسافرتي و ساير 133 درصد، منطقه نمونه گردشگري آبگرم فردوس و باغستان 293 درصد، تعداد بازديدکنندگان از موزه هاي استان 124 درصد، تعداد بازديدکنندگان از ساير اماکن تفريحي و توريستي 236 درصد و ميزان فروش صنايع دستي 78 درصد رشد داشته است.
 مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خراسان رضوي نیز اظهار داشت: از 25 اسفند ماه سال 91 تا 13 فروردين سال جاري 10 ميليون و 769 هزار و 876 مسافر وارد مشهد شدند .
 " علي مومني" افزود: در اين مدت 5 ميليون و 96 هزار و 718 نفر در تمامي واحد‎هاي اقامتي، کمپ‏‎ها، مدارس و... اسکان داشتند که اين آمار نيز نسبت به سال گذشته 61.18 درصد رشد داشته است.
مومني با اشاره به نظارت‎هاي صورت گرفته بر واحد‎هاي اقامتي در ايام نوروز سال جاري تصريح کرد: بيش از 2 هزار و 500 مورد بازديد و نظارت از واحدهاي اقامتي صورت پذيرفت که بر اين اساس ميزان نظارت‎ها در سال جاري 38 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان‎رضوي از رشد 70 درصدي بازديد از آثار تاريخي، موزه‎ها و مجموعه‎هاي فرهنگي در ايام نوروز خبر داد.
 مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خراسان شمالي نیز  اظهار داشت: ميزان اقامت مسافران نوروزي به 121 هزار و22 نفر شب اقامت رسيده است.
 " علي کاظمي" با اشاره به ميزان بازديد صورت گرفته از اماکن تاريخي، جاذبه هاي گردشگري و برنامه هاي فرهنگي نوروزي خاطر نشان کرد: همچنين 13 هزار و 355 نفر از موزه ها در اين ايام بازديد داشته اند.
" پرويز پور فرخي"  نیز در این نشست با بيان اين که ضريب اشغال تخت در استان به سه شب رسيده است، افزود: 321 هزار نفر ناظر حدود 370 ماموريت نظارتي در تعطيلات نوروز انجام دادند.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان خوزستان با اشاره به اين که 8 ميليون و 476 هزار و 241 نفر به استان وارد شدند، خاطرنشان کرد: وضعيت اسکان در اين استان به 320 هزار نفر در روز رسيد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري نیز از رشد 130 درصدي اقامت در اين استان خبر داد.
  مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران نیز گفت: هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي استان توليدات خود را در بيش از 80 غرفه به نمايش گذاشتند.
" مسعود نصرتي" برگزاري تورهاي تهران گردي و ري گردي، استقبال از مسافران در روز تحويل سال نو، ارائه تخفيف 40 درصدي هتل ها و مراکز اقامتي، برپايي سفره هفت سين، اجراي برنامه هاي مذهبي همزمان با ايام فاطميه و ... را از جمله برنامه هاي اين اداره کل در نوروز معرفي کرد.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان تهران خاطرنشان کرد: 3 هزار و 304 مورد نظارت در تعطيلات نوروز انجام گرفت.
  مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان نیز آمار ورود گردشگران نوروزي به استان را 26 ميليون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ورود مسافران به استان در تعطيلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشت.
 " محسن مصلحي" با اعلام اين خبر افزود: در زمينه اسکان و پذيرايي ميزبان 4 ميليون و 600 هزار نفر از هموطنانمان بوديم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد رقم خورد.
" احد شريفي" مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز نیز گفت:در زمينه ورود گردشگران نوروزي 42 درصد، بازديد از جاذبه هاي استان 23 درصد، اقامت مسافران نوروزي 42 درصد و بازديد از جاذبه هاي کمتر شناخته شده 23 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخوردار بوديم.
" يحيي نقي زاده محجوب" مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل نیز در این مراسم با بيان اين که بيش از 100 درصد اماکن اقامتي استان در تعطيلات نوروز 92 اشغال بود، اظهار داشت: در زمينه اقامت مسافران از رشد 198 درصدي برخوردار بوديم.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي نیز گفت: ورود 2 ميليون و 700 هزار نفر به اين استان رشد 13 درصدي در اين زمينه را رقم زد.
 " جعفر ذوالفقاري " با اعلام اين خبر افزود: در تعطيلات نوروز امسال يک ميليون و 340 هزار مسافر درمراکز اقامتي استان آذربايجان غربي اقامت داشتند که اين ميزان اقامت رشد 14 درصدي را به دنبال داشت.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان آذربايجان غربي از برپايي 123 غرفه صنايع دستي در هشت شهرستان خبر داد و گفت: در اين ايام 287 هزار نفر از جاذبه هاي سراسر استان بازديد کردند.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي نیز در این مراسم گفت: نوروز امسال اقامت مسافران در اين استان از 5/1 به 3 شب افزايش يافته است.
 " تراب محمدي" با اعلام اين خبر افزود: ميزان گردشگران ورودي به استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد، گردشگران اقامت کننده 25 درصد و بازديدکنندگان از موزه ها و مراکز تاريخي نيز 48 درصد افزايش داشت.
محمدي خاطرنشان کرد: 600 غرفه صنايع دستي و هنرهاي سنتي در سطح استان برپا شد که بيش از يک ميليارد و 100 ميليون تومان فروش داشت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار