معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دومین روز از هفته سلامت اظهار داشت: کاهــش وزن یکی از موثرترین درمان های غیردارویی برای جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا است.

دکتر علیرضا مروجی، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: کمتر از 50 درصد افراد چاق جوان و بیشتر از 50 درصد افراد چاق پیر در مقایسه با افراد با وزن طبیعی دچار فشار خون بالا می شوند.

وی افزود: حتی افرادی که برای کنترل فشار خون با دارو درمان می شوند نیز می توانند با کنترل وزن، میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: فعالیت فیزیکی با کنترل وزن به صورت غیرمستقیم به پیشگیری از فشارخون بالا کمک می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: انجام فعالیت های ورزشی، قلب و رگ های خونی را تقویت کرده، بافت چربی بدن را به بافت عضلانی تغییر داده، حجم اکسیژن انتقال یافته از قلب به بافت ها در هر ضربه را افزایش و ظرفیت کار قلب را کاهش می دهد.

دکتر مروجی اظهار داشت: براین اساس، افرادی که فعالیت ورزشی منظم داردند، برای کنترل پرفشاری خون خفیف خودکمتر نیازمند مصرف دارو هستند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرفشاری خون علل ارثی وهم محیطی دارد، توصیه می شود از اوایل عمر با اصلاح شیوه زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم و فعالیت جسمی مداوم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام شود.

شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 2013، "فشار خون خود را جدی بگیریم" است. /ب

برچسب ها: اصفهان ، هفته ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.