وزير كشور در پاسخ به سوال ملي نماينده تهران درباره مرگ ستار بهشتي گفت: نظام جمهوري اسلامي تا كنون نشان داده که با احدي عهد اخوت نبسته و در سنوات گذشته ما ديديم اگر کسي خلافي کند برخوردي مطابق با قوانين با آن صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مصطفي محمد نجار وزير کشور که در جلسه امروز و به منظور پاسخگويي به سوال علي مطهري درباره مرگ ستار بهشتي حضور پيدا کرده بود گفت: تا زمان صدور راي چه کاري بايد انجام دهيم، اين که از ما بخواهيد اين جا وارد جزييات شويم و قضاوت کنيم ما در محل قضاوت نيستيم و دستگاه قضايي قطعا به وظيفه قانوني خود عمل خواهد کرد تا حقايق روشن شود.

وي در ادامه با بيان اين که بايد منتظر بمانيم تا مقام قضايي حکمش را صادر کند، افزود: همان طور که خود شما با اشاره به فرموده شهيد مطهري عنوان کرد مجازات بايد از مجاري قانوني صورت گيرد لذا بايد منتظر حکم قوه قضاييه بود و سپس هر رايي که دستگاه قضايي صادر کرد اجرا مي‌کنيم.

نجار با بيان اين که نظام جمهوري اسلامي تا كنون نشان داده که با احدي عهد اخوت نبسته گفت: در سنوات گذشته ما ديديم اگر کسي خلافي کند قطعا برابر قانون برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

وزير کشور با بيان اين که همه ما از اتفاق رخ داده ناراحت هستيم اظهار داشت: تخلف صورت گرفته ممکن است در همه جاي دنيا صورت گيرد لذا بايد منتظر حکم قوه قضاييه باشيم چرا که دستگاه قضايي بلافاصله به اين پرونده ورود کرده و حکم خود را صادر خواهد کرد.

علي مطهري در پاسخ به اظهارات نجار گفت: اين که در هر نظامي ممکن است خطايي رخ دهد ترديدي نيست اما مهم نوع برخورد با آن خطاست دو شرطي که بنده در اين موضوع داشتم عذرخواهي رسمي از طريق رسانه‌ها و صدا و سيما بود و دومين شرط عذرخواهي از خانواده ستار بهشتي است و مقام معظم رهبري است و هدف بنده اين است که فرهنگ عذرخواهي بايد رايج شود، لااقل ديه وي پرداخت و رضايت خانواده او جلب شود و خود ما نيز با اين اقدام از نظام دفاع مي‌کنيم چرا که در بروز اين اتفاق خود حکومت نيز مدعي است.

نماينده مردم تهران در پايان عنوان کرد: از پاسخ‌هاي وزير کشور قانع نشده است و پس از به راي گذاشتن پاسخ‌هاي نجار نمايندگان رضايت خود را از پاسخ‌هاي وي اعلام کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، نجار ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار