معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تاثیر معجزه‌آسای میوه و سبزی در کاهش فشارخون گفت: مصرف روزانه مقادیر فراوان میوه و سبزی در کاهش فشار خون بسیار موثر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «فرزام بیدارپور»، اظهار کرد: میوه‌ها و سبزیجات جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند، که مصرف روزانه و به مقدار کافی این مواد نقش مهمی در پیشگیری یا کاهش برخی بیماری‌ها به‌ویژه پر فشاری خون، بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان دارد.

وی افزود: افرادی که روزانه دو یا سه عدد میوه سبز و زرد رنگ مصرف می‌کنند، به مراتب سالم‌تر از دیگران هستند.

به گفته‌ی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برخی لبنیات، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات از قبیل موز، پرتقال، گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی و کشمش سرشار از پتاسیم هستند، که این ماده معدنی به کنترل و پیشگیری از عارضه‌ی پر فشاری خون در افراد کمک می‌کند.

بیدارپور اعلام کرد: مصرف نمک بیش از نیاز بدن سبب افزایش یا تشدید عارضه‌ی پر فشاری خون می‌شود و افرادی که به این بیماری دچار هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی قرار دارند.

وی در ادامه میزان مصرف میوه و سبزی در میان کردستانی‌ها را کمتر از میانگین کشوری برشمرد و تصریح کرد: حدود 70 درصد مردم کردستان کمتر از پنج واحد در شبانه‌روز میوه و سبزی مصرف می‌کنند.

دکتر بیدارپور با اشاره به این‌که بر اساس بررسی‌ها از هر پنج ایرانی یک نفر به پر فشاری خون مبتلاست، یادآور شد: این بیماری در صورتی که کنترل نشود، به رگ‌های مغز، قلب، کلیه و چشم آسیب می‌رساند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: میوه ، سبزی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.