رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران با بیان اینکه بهره مندی از پزشکان خانواده برای شناسایی مبتلایان به فشار خون بالا از راهکارهای مناسب است گفت : باید از این ظرفیت استفاده شود .

دکتر ایرج خسرو نیا، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه غربالگری فشار خون در نقاط مختلف کشور به صورت پراکنده انجام شده است گفت : این غربالگری ها نشان از آن داشته اند که تعداد زیادی از افراد جامعه ما دچار فشار خون هستند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی فشار خون که می تواند همه سنین را درگیر نماید هنوز مشخص نیست اظهار کرد: افراد مبتلا به فشار خون بالا باید به صورت دوره ای از نظر سلامت کلیه ، قلب ، دیابت و ... مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه بی توجهی به فشار خون می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کرده و باعث سکته های قلبی ، ناراحتی های اعصاب ، و حتی مرگ و میر شود باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد .

وی با بیان اینکه اولین علامت فشار خون بالا خونریزی بینی است که در این موارد ضروری است که افراد به ویژه افرادی که سابقه بیماری فشار خون بالا را در یکی از اعضای خانواده خود دارا هستند ، تحت نظر پزشک بوده و از نظر سلامتی مورد بررسی قرار بگیرند .

دکترخسرو نیا با اشاره به اینکه غربالگری فشار خون هزینه های ندارد گفت : پزشکان خانواده به عنوان همراه مردم میتوانند در این عرصه قدم بزرگی برداشته و غربالگری این بیماری را در مناطق مختلف انجام دهند .

وی ادامه داد : با توجه به ارتباط مداوم پزشکان خانواده با بیماران ، این گروه می توانند نقش بسیار مهمی در ارائه آگاهی ، آموزش علائم بیماری ، تشخیص و درمان بیماری فشار خون به مردم ارائه نموده و با تشخیص این بیماری نیز می توانند افراد مبتلا به فشار خون را از خطرات بیماری آگاه نموده و به صورت روتین از نظر سلامتی این افراد را بررسی نمایند .

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در پایان پزشک خانواده را راهی مطمئن برای شناخت مبتلایان به فشار خون بالا دانست و خاطر نشان کرد : در این عرصه نیازمند فرهنگ سازی های دقیقی هستیم ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار