معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش از ايجاد اولين دبيرخانه راهبري دروس درس آمادگي دفاعي خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران وزارت آموزش وپرورش، ابراهيم سحرخيز گفت : ما معتقديم درس آمادگي دفاعي از جمله دروسي است كه علاوه بر آشنايي دانش آموزان با دفاع مقدس آنان را به سمت پاسداري از ارزش هاي اسلامي سوق مي دهد.   
وي با اشاره  به اينكه امروزه عرصه دفاع متفاوت است و جنگ نرم را در مقابل داريم ، افزود :  آگاه سازي دانش آموزان و آشنايي آنان براي مقابله با جنگ نرم رسالت خطير تعليم  و تربيت است .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با بيان اينكه كتاب آمادگي دفاعي در هفته  يكصدو چهل وشش هزار و 999 ساعت تدريس مي شود ، ادامه داد : يك ميليون و 100 هزار دانش آموز در دوره راهنمايي و نهصدوهفتادو چهار هزار و 289 دانش آموز در دوره دبيرستان به صورت سالانه  تحت آموزش درس آمادگي دفاعي قرار مي گيرند.
وي با اشاره به اينكه كتاب آمادگي دفاعي با رويكرد فرهنگي و مقابله با جنگ نرم به صورت آزمايشي در هشت استان كشور تدريس شده است ، تصريح كرد : معلمان نبايد نگاه فوق برنامه و حاشيه اي به درس آمادگي دفاعي داشته باشند.
وي با بيان اينكه مدرسان درس آمادگي دفاعي از كارت شناسايي احراز هويت معتبر  برخوردار خواهند شد ، تصريح كرد : شيوه نامه اي براي جذب ، بكارگيري و توانمند سازي اين افراد تدوين شده در آينده نزديك به   استان ها ابلاغ خواهد شد.
معاون  آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خواهان ايجاد كرسي درس آمادگي دفاعي در دانشگاه فرهنگيان شد ./ف
برچسب ها: درس ، آمادگی ، دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار