رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 5/1 میلیارد نفر در جهان مبتلا به فشار خون هستند و سالانه حدود 7 ميليون نفر به علت بيماري فشارخون جان خود را از دست مي‌دهند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر غلامرضا حیدری به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت ضمن بیان این خبر افزود: یک میلیارد و 500هزار نفر نیز هم اینک در جهان دارای بیماری فشارخون هستند.

وی یادآورشد: به دلیل اهمیت این موضوع امسال سازمان جهانی بهداشت هفته سلامت را با عنوان شیوه زندگی سالم و فشان خون نام گذاری کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بیماری فشار خون به عنوان یک قاتل خاموش شناخته شده است و مردم نیز اطلاع کافی از روند آن ندارند.

دکتر حیدری اضافه کرد: هر چند وضعیت سلامتی از نظر فشار خون باید هر سه سال یک بار بررسی شود اما دراستان بوشهر که حدود 49 درصد مرگ و میر مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است این مهم باید هر ساله انجام شود.

وی گفت: دیابت یکی از مشکلات مهم در سلامت مردم استان بوشهر است و مصرف دخانیات همراه با کم تحرکی نیز باعث تشدید فشار خون بوشهریها شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برنامه های مدون آموزشی برای تغییر رفتاری در فرهنگ مردم برای توجه به سلامت خود افزود: همزمان با هفته سلامت امسال در تمام مراکز بهداشتی و درمانی این استان به صورت رایگان فشار خون افراد کنترل خواهد شد.

دکتر حیدری ادامه داد: برای تغییر رفتاری در نحوه تغذیه و حذف نمک در سبد غذایی که نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی گفت: در زمینه بیماری های غیر واگیر از جمله سوانح و حوادث و بیماری‌های قلبی و عروقی که بیشتر موضوع رفتارهای اجتماعی و فردی در آن دخالت دارند هنوز با شرایط مطلوب در این استان فاصله داریم .

وی یادآورشد: به دلیل تغییر شیوه غذایی مردم و گرایش به فست فودها و غذاهای بیرون، سلامت مردم در معرض تهدید است و برای مقابله با این چالش باید با همکاری خود مردم و مشارکت بین بخشی، فرهنگ سازی لازم انجام شود. /س
 
برچسب ها: سلامت ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار