دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از دعوت از نامزدهای ریاست‌جمهوری برای شرکت در همایش ۴۰۰ نفره جامعه اسلامی دانشجویان خبر داد که در این جلسه آیت الله کعبی و آیت‌الله احمد جنتی نیز حضور خواهند داشت.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل چمندی دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با اشاره به اینکه سال ۹۲ همراه با مسائل مهم و حیاتی برای ملت ایران خواهد بود، گفت: از جمله مهترین رویدادهای این سال انتخابات است که مسلما بر پارامترهای دیگری برای امت اسلام حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این میان جنبش اصیل دانشجویی وظایفی دارد که امیدوار هستیم جامعه اسلامی دانشجویان بتواند بعنوان کوچکترین و کمترین سرباز ولایت به وظایف الهی خود عمل نماید، افزود: جنبش اصیل دانشجویی به عنوان حلقه اتصال مردم و حاکمیت با گذشته سه دهه همچنان مورد وثوق مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و مردم به این قشر از جامعه به عنوان آینه تمام‌قد و بی‌آلایش نگاه می‌کنند و انتظار از این جنبش شفاف‌سازی و مطالبه‌گری و پیشرو بودن در زمینه مطالبات و آرمان‌های انقلاب و امام عظیم‌الشان و رهبرمعظم انقلاب را دارند.

چمندی ادامه داد: مسلما آن چیزی که در مسئله انتخابات مورد توجه جامعه اسلامی دانشجویان خواهد بود، بحث استحکام و اسقرار هر‌چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ در این زمینه برگزاری انتخاباتی پرشکوه و باحضور حداکثری مردم فارغ از نتیجه آن به تقویت پایه‌های مستحکم حکومت مردم‌سالاری دینی در ایران کمک می‌کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی تاکنون بیش از ۳۰ انتخابات برگزار کرده است که در هر دوره گروها و سلایق مختلف روی کار آمدند، تصریح کرد: بر خلاف آنچه برخی‌ها در داخل و خارج کشور تصور می‌کردند، همین امر یعنی بروز و ظهور سلایق مختلف در مسئولیت‌های مختلف نظام مایه خیر و برکت فراوان و سندی دال بر استقرار آزادی‌، استقلال و جمهوریت نظام شد و این مهم  پایه‌های انقلاب پیر جماران را بسیار مستحکم کرد و ظرفیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ سایر حکومت‌های جهان که ادعای دموکراسی دارند، کشاند.

به گفته وی، همین مسئله باعث شده دشمنان ملت، تحمل دیدن خلق حماسه‌ها و پیروزی‌های ملت را نداشته باتشند و در طول این سی و چند سال، هر سال بر دشمنی و خباثت خود در قبال ایران بیفزایند، به همین دلیل دشمن در نظر دارد با تاکتیک‌های متفاوت انتخابات آتی را تحت‌الشعاع قرار دهد و مسئله اصلی که همان حضور حداکثری مردم است را از ذهن مردم دور کرده و مسائل فرعی نظیر گروکشی‌های سیاسی را جایگزین آن کند.

چمندی با اشاره به برخی مسائل فرعی همچون تحریم انتخابات توسط گروه‌های خاص، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات هرگروه یا جناحی که درگیر مسائل فرعی نظیر تحریم انتخابات یا فشار بر شورای نگهبان یا براه‌اندازی فضای تخریبی و تهدیدی شود، خواسته یا ناخواسته به انقلاب، شهدا و امت مسلمان ایران خیانت کرده است وجنبش دانشجویی به معرفی این افراد و گروه‌ها به افکار عمومی، خود را مستلزم و محق می‌داند.

وی استراتژی جاد (جامعه اسلامی دانشجویان) را به سه اصل حضور پرشکوه مردم جهت خلق حماسه سیاسی، مبارزه و دفع فتنه و انحراف، ورود گفتمانی به عرصه انتخابات و تبیین شاخصه‌های اصلی رئیس جمهور آتی برای افکار عمومی خلاصه کرد و افزود: در رابطه با اجرایی شدن گام دوم جاد کمیته‌ای منسجم جهت رصد اوضاع دانشگاه‌ها و جامعه تشکیل داده است تا بتواند به وظیفه خود بعنوان کمترین سربازان ولایت بپردازد.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان از رویکرد‌ وحدت‌آمیز این تشکیلات خبر داد و اظهار داشت: جامعه اسلامی دانشجویان تمام سعی خود را برای برقرار کردن وحدت اصولگرایان به کار خواهد بست و تمامی کاندیدای اصولگرایی که خود را مستلزم به تبعیت کامل از ولایت مطلقه فقیه  می‌دانند، به وحدت درون گفتمانی دعوت می‌کند.

وی از بررسی کارآمدی اشخاص براساس عملکرد و سوابق و تطبیق آن با آرمان‌های انقلاب و امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب، گفت و افزود: یکی دیگر از شاخص‌‌های مهم رئیس‌جمهور آتی این است که بایستی مورد وثوق روحانیت مبارزی باشد که همواره تحت لوای مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند، در این زمینه جاد رایزنی‌های متعددی را با روحانیون مبارز و انقلابی که سابقه ۵۰ سال همراهی و تبعیت از ولایت را در کارنامه خود داشته و دارند را شکل داده است و در ادامه به این موضوع جدی‌تر و موثرتر خواهد پرداخت.

به گفته چمندی، جامعه اسلامی دانشجویان تا پایان اردیبهشت ماه وارد مصداق نخواهد شد و ضمن همکاری با تمام کاندیداهای اصولگرا همه آنها را به توجه به این نکته دعوت می‌کند که افراد خود، حکم صلاحیت و مقایسه خودشان با دیگران نشوند چرا‌که هر فردی خود را اصل‌تر از دیگران می‌بیند و این مانع شکل‌گیری وحدت است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص رفتارشناسی کاندیداها، اظهار داشت: نقد جدی که اکنون ما به تمام افراد مدعی ریاست جمهوری داریم، عدم معرفی کابینه دولتشان و شفاف نبودن منابع مالی و تبلیغاتیشان است.

وی با اشاره به نقش مهم شورای نگهبان تصریح کرد: کسانی که در کشور فتنه براه انداختند و آبروی نظام را فدای آبروی شخصیشان کردند و همچنین گروهی که انحراف مسلمی از انقلاب و اسلام ناب دارند، صلاحیت حضور در انتخابات آتی را نخواهد داشت.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه افزود: کسانی که خودشان مطمئن هستند شرایط احراز صلاحیت در انتخابات را با توجه به قانون اساسی ندارند، وارد این عرصه نشوند.

چمندی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد برخی فعالیت‌های انتخاباتی دفاتر این تشکیلات در استان‌های مختلف جهت جمع‌آوری امضا برای اعضای جبهه پایداری، گفت: این مسئله موضع رسمی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیست و در این زمینه تا‌کنون هیچ تصمیمی برای ورود مصداقی و حمایت از شخص یا گروه خاصی در این اتحادیه صورت نگرفته است و تمامی مواضع جامعه اسلامی دانشجویان توسط دفتر مرکزی و دبیرکل این اتحادیه اطلاع‌رسانی می‌شود و کلیه اخباری که غیر از این مجرا باشد، در حد شایعه و فاقد اعتبار است.

چمندی با اشاره به همایش شعور انقلابی و حماسه سیاسی در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار داشت: در این همایش از تمامی کاندیدای موثر در انتخابات ریاست‌جمهوری که در حدود ده نفر هستند، دعوت بعمل آمده است که در همایش ۴۰۰ نفره اعضای جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشورحضور پیدا کنند.

وی از حضور آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در این همایش خبر داد و افزود: این همایش بخش مهمی از فرآیند انتخاباتی جامعه اسلامی دانشجویان است که بر اساس آن به کاندیدای مختلف نمره داده می‌شود و نتیجه آن را در زمان لازم منتشر خواهیم کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار