اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه ای زمان ورود دام به مراتع ییلاقی این استان را، از 20 اردیبهشت تا 20 شهریور ماه اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: قبل و بعد از مدت ذکر شده، از چرای دام درمراتع استان چهارمحال و بختیاری جلوگیری می شود و دامداران متخلف از طریق مراجع ذیصلاح تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
این اطلاعیه می افزاید: در صورت بروز تخلف، ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، پاسگاه های نیروی انتظامی، ایست های بازرسی و اکیپ های کنترل دام مستقر در گلوگاه های این استان، برابر مقررات از ورود دام جلوگیری خواهند کرد.
در اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری آمده است: با توجه به ماده 44 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، هرگونه چرای غیر مجاز، جرم محسوب شده و علاوه بر صدور اخطاریه، ابطال پروانه چرای دام و برخورد با متخلفین از طریق مراجع قضایی و انتظامی اعمال خواهد شد.
این اطلاعیه می افزاید: دامدارانی که بدون پروانه چرا، مازاد بر ظرفیت تعیین شده در پروانه چرا و یا خارج از زمان مقرر دام وارد مرتع کنند، عمل آنان جرم محسوب و به ازاء هر واحد دامی غیرمجاز، 20 درصد ارزش متوسط روز آن واحد دامی جریمه می شوند.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در این اطلاعیه آورده است: دامداران مراتع ییلاقی استان های همجوار موظفند زمان ورود به مراتع استان چهارمحال و بختیاری را رعایت کنند و در صورت ورود قبل از زمان تعیین شده و تخریب مراتع این استان، متخلف محسوب شده و برابر با مقرارت یا آنان رفتار می شود.
این اطلاعیه می افزاید: دامداران مراتع ییلاقی ملزم به عبور دام از ایل راه های مشخص شده در سال های قبل بوده و اجازه اسکان طولانی مدت در مراتع دیگر دامداران را ندارند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.