دشمنان ملت ایران مدت‌هاست که استراتژی خود را بر مبنای رویکرد نرم با محوریت ترویج فساد و بی‌بند و باری تنظیم کرده‌اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدعلی نصرتی صبح امروز در جریان بازدید از قسمت‌های مختلف زندان مرکزی تبریز از جمله کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، درمانگاه و اورژانس، بند نسوان و بند معتادان پاک‌شده و همچنین حسینیه زندان تبریز ضمن گفتگو با مددجویان این مرکز، با فعالیت‌های مختلف آنها آشنا شد.

وی در پایان این بازدید در استودیوی سیمای زندان مرکزی تبریز حضور یافت و در برنامه‌ای با حضور مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌شرقی، دقایقی برای مددجویان این زندان صحبت کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که زندان، بخشی از نظام قضایی کشور و امری اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: با این حال باید با مدیریت آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای کاهش آمار ناهنجاری‌ها، تعداد زندانی نیز کاهش یابد که در این زمینه، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، کارهای فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که اقدامات چشمگیری در زمینه اصلاح و بازپروری زندانیان انجام شده، رسیدگی به وضعیت زندان‌ها را از جمله دغدغه‌های مسئولان دولتی دانست و افزود: امروز دیگر زندان یک محیط فراموش شده نیست و مسئولان رده‌های مختلف با علم به شرایط زندانیان و مددجویان، خود را متعهد به رسیدگی به وضعیت آنها و خانواده‌های آنها می‌دانند.

نصرتی با بیان این که زندان در نظام اسلامی، مظهر تربیت و اصلاح و زمینه‌سازی برای بازگشت به جامعه است، زندان‌بانی را مسئولیتی حساس و پیچیده دانست که تحمل شرایط آن جز با تعهد، دلسوزی و نوع‌دوستی ممکن نیست.

وی تاکید کرد: توجه به حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها از جمله موضوعاتی است که باید در زندان مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه این رویکرد در زندان‌های ما دیده می‌شود و قابل تقدیر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن بعد از 8 سال جنگ تحمیلی با ما به این نتیجه رسید که نمی‌تواند ملت ایران را با روش‌های سخت و نظامی ساقط کند؛ چرا که این ملت با تکیه بر درایت رهبری، آموزه‌های دینی و بصیرت و موقعیت‌شناسی خود در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده است.

وی ادامه داد: دشمنان ملت ایران مدت‌هاست که استراتژی خود را بر مبنای رویکرد نرم با محوریت ترویج فساد و بی‌بند و باری تنظیم کرده‌اند و بخشی از گرفتاری‌های زندانیان و مددجویان ما هم ناشی از همین قضیه است؛ در حالی که هر کدام از آنها می‌توانند برای جامعه خود گره‌گشا بوده و کانون خانواده‌ای را گرم کنند.

نصرتی با بیان این که تمسک به ایمان و معنویت تنها راه نجات و رستگاری است، تاکید کرد: باید تلاش شود تا افراد گرفتار در زندان، از امکانات و برنامه‌های متنوع بیشتری برای ارتقای سطح معنویت خود بهره‌مند شوند و فضا به نحوی فراهم شود که این بهره‌مندی در حداقل زمان صورت گیرد.

بنی‌هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی هم در این برنامه ضمن تشریح اهم اقدامات انجام یافته در مجموعه زندان‌های استان، توجه به سلامت جسمی و روحی، ارتقای معنویت و آموزش تعالیم دینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، توجه به بحث اشتغال و حرفه‌آموزی و مراقبت بعد از خروج زندانیان و تثبیت آنها در جامعه را از اولویت‌های اصلی این اداره کل اعلام کرد.

در بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از زندان مرکزی تبریز، مدیران کل امور اجتماعی و امور بانوان و خانواده استانداری و مدیر زندان مرکزی تبریز نیز حضور داشتند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.