فرماندار اردبیل گفت : یادواره شهید سپهبد امیر صیاد شیرازی روز 22 فروردین ماه جاری در این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / كاظم دبیر ، در نشست هماهنگی برگزاری این یادواره افزود : این یادواره به منظور گرامیداشت خاطره این شهید گرانقدر در ساعت 10 قبل از ظهر پنجشنبه در مسجد قدس شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

وی اظهار كرد : در این مراسم جمع كثیری از مردم شهید پرور اردبیل از جمله روحانیان ، مسوولان ، نیروهای نظامی و انتظامی ، فرهنگیان ، كاركنان دولت و بسیجیان ، خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران شركت خواهند نمود.

او گفت : میهمانانی از سایر نقاط كشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت و یكی از همرزمان شهید صیاد شیرازی در ارتباط با دلاوریها و خدمات آن شهید گرانقدر سخنرانی خواهد نمود.

شهید علی صیاد شیرازی ، هفتم مهر سال 1360 به خاطر رشادت ها و لیاقت هایش توسط امام خمینی (ره) به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد. او در عملیات های طریق القدس ، فتح المبین ، بیت المقدس ، رمضان ، مسلم بن عقیل ، مطلع الفجر ، محرم ، والفجر 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 8 و 9 ، خیبر ، بدر و قادر شركت نمود و با فرماندهی كم نظیرش پیروزی های بزرگی را برای رزمندگان ایران به ارمغان آورد.

شهید صیاد شیرازی در مرداد سال 1365 با پیشنهاد آیت الله خامنه‌ای و تصویب رهبر كبیر انقلاب به عنوان نمایندگی امام (ره) در شورای عالی دفاع منصوب شد.

شهید صیاد شیرازی ، در 16 فروردین سال 1378 با حكم فرماندهی معظم كل قوا به درجه سرلشكری نایل آمد و در صبح 21 فروردین همان سال توسط منافقان ترور و به درجه رفیع شهادت در راه حق نایل شد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.