قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: براساس آخرین آمارها 20 درصد جمعیت کشورمان فشار خون دارند که بخشی از این جمعیت از بیماری خود مطلع بوده و بخشی دیگر نیز نسبت به آن آگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /فرهاد پورفرضی همزمان با هفته سلامت در نشست با جمعی از پزشکان و فعالان حوزه سلامت در اردبیل اظهار داشت: اگر این بیماری به موقع پیشگیری و درمان نشود، ممکن است عوارض بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد که نظیر آن بروز و ظهور بیماری‌های قلبی، عروقی، سکته‌های ناشی از آن و همچنین سکته‌های مغزی است.

وی مهم‌ترین علل بروز فشار خون را عادات بد غذایی، استفاده از سیگار، اضطراب و هیجان بیش از حد اعلام کرد و افزود: تصلب شرایین که عامل فشار خون است گاهی به نارسایی‌هایی منجر می‌شود که سلامت واقعی را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اهمیت دادن به کنترل فشار خون و مصرف کم نمک و غذاهای فست‌فود را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ‌اگر در کنار آنها فشارهای عصبی و برخی نگرانی‌های روحی، روانی به حداقل برسد بیماری قابل کنترل است.

پورفرضی نامگذاری هفته سلامت امسال را به نام جدی گرفتن فشار خون یادآور شد و خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است در این ایام مراکز درمانی تست فشار خون از بیماران بگیرند و آنها را در جریان بیماری و برخی نارسایی‌های این حوزه قرار دهند./ب

برچسب ها: اردبیل ، آمار ، فشار ، خون ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.