استراتژي سيستم بانکي کشور بايد تامين منابع مالي و ارز تک نرخي براي واحدهاي صنعتي و توليدي باشد.

حسين وکيلي، کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه يکي از بهترين روش ها براي حل مشکلات توليد تعيين تکليف وضعيت ارز است، گفت: در شرايط کنوني بودجه 92 بايد در جهت تقويت توليد باشد تا بتواند محدوديت هاي داخلي و محدوديت هاي حاصل از تحريم ها را جبران نموده و با افزايش توليد، چرخه عرضه را در برابر تقاضا به تعادل برساند.
وي در ادامه توضيح داد: با توجه به اينکه بهترين گزينه جهت ارتقاي توان اقتصادي کشور تقويت بخش توليد و توليد ملي است، استراتژي سيستم بانکي کشور بايد تامين منابع مالي واحدهاي توليد باشد و با دقت کارشناسي هرچه بيشتر واحدهاي توليدي با فعاليت ضروري را شناسايي و منابع لازم را در اختيار اين واحدهاي صنعتي قرار دهد.
وي در ادامه گفت: نيروي انساني متخصص در توليد مسئله مهمي است که بخاطر مشکلات مالي واحدهاي توليدي و تقليل ظرفيت توليدي پراکنده شده يا بازخريد شده اند و بايد فرصتي پيش بيايد تا نيروي انساني به واحدهاي صنعتي خودشان يا واحدهاي استان خويش بازگردند و از تخصص بومي استفاده شود.
وکيلي در ادامه توضيح داد: مشکل اساسي کالاي ايراني در وضعيت موجود،‌ مواد اوليه است. بخشي از عناصر توليد مثل مديريت، نيروي انساني و تخصص در داخل قابل تامين است، اما ماشين آلات، تجهيزات مدرن و فناوري و مواد اوليه از جمله مواردي هستند که از خارج تامين مي شوند و خطوط توليد را از نظر کيفيت و تطابق با استانداردهاي جهان با مشکل مواجه نموده است که بهترين چاره آن، تامين ارز تک نرخي براي واحدهاي صنعتي و توليدي توسط بانک مرکزي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار