نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خلق حماسه سیاسی و اقتصادی موجب بسیج امکانات ایجاد شور و نشاط و امید به آینده در کشور و در نهایت یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد، گفت: همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق حماسه سیاسی اقتصادی بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، الزامات سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "حسین مظفر" نماینده مردم تهران و "محمد رضا خباز" نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین مظفر در ابتدای اين برنامه در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه که از وی در خصوص تعریف حماسه سیاسی و اقتصادی پرسید، گفت: اقتصادِ خوب می‌تواند زمینه‌ساز فضای بانشاط سیاسی شود.

وی با اشاره به اینکه فضای سیاسی نیز می‌تواند موجبات رشد پایدار در جامعه فراهم سازد، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از لحاظ سیاسی و هم از بعد اقتصادی به انحای مختلف تحت فشار دشمن بوده‌ایم، به طوری که دشمن همواره در تلاش است تا میان مسئولین و مردم فاصله ایجاد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه دشمن در صدد ایجاد انزوای سیاسی در جامعه است، اظهار داشت: دشمن به دنبال تزریق فضای بی‌مسئولیتی در جامعه و ایجاد فضای فردگرایانه است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دشمن به دنبال زانو زدن ملت ایران در بحث مسائل اقتصادی است، خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری در این شرایط حساس و بحرانی تعبیر عبور از بحران و برون‌رفت عزت‌مدارانه را از تنگناها و فشارهای دشمن به عنوان حماسه ذکر کرده‌اند.

مظفر با اشاره به اینکه حماسه در شرایط غیرعادی ایجاد می‌شود، گفت: تلاش دشمن در حالت عادی به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه حماسه نشان‌دهنده شرایط ویژه کشور است، افزود: دشمنان در شرایط کنونی با تمام قوا به صحنه آمده‌اند و در این حالت شرایط عادی نمی‌تواند جوابگو باشد.

این نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه لوازم و پیش‌نیاز خلق حماسه سیاسی و اقتصادی چیست، گفت: باید میان نخبگان و همه آحاد جامعه عزم و اراده جدی ایجاد شود.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه در این ایام جنگ اراده‌ها حاکم است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان قوای سه‌گانه تعبیر زیبایی کردند و فرمودند که این ایام جنگ اراده‌ها است.

مظفر با بیان اینکه اگر ملتی با عزمی جدی و راسخ بخواهد قله سربلندی و سرافرازی را طی کند، بیان داشت: یک ملت باید از اول مسیر خود را مشخص سازد و این در حالی است که ملت بی‌اراده و سست اراده نمی‌تواند تحول عظیمی را خلق کند.

* حماسه به معنای دگرگونی در حیات سیاسی اقتصادی و اجتماعی است

وی افزود: حماسه به معنای تلاش همواره با نشاط و تأثیرگذاری و دگرگونی در حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

این نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رسیدن ملت ایران به قله‌های سرافرازی و شرافت به‌جز از راه پایداری و مقاومت امکان‌پذیر نیست.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باید برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشیم، خاطرنشان ساخت: در بسیاری از موارد شعارهای خوبی را مطرح می‌کنیم، اما متأسفانه در حد همان شعار باقی می‌ماند و برای آن برنامه‌ریزی بودجه و اعتبارات لازم پیش‌بینی نمی‌شود.

* باید همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق شعار حماسه سیاسی حماسه اقتصادی بسیج شود

مظفر با بیان اینکه داشتن برنامه از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق شعار حماسه سیاسی حماسه اقتصادی بسیج شود.

وی با اشاره به پرهیز از حاشیه‌سازی در کشور افزود: آفت بزرگ در برنامه‌ریزان کشور جابه‌جایی اصل و فرع و به حاشیه کشیده شدن مسائل اساسی است.

این نماینده مردم تهران با بیان اینکه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله با تدبیر مقام معظم رهبری ترسیم شده است، بیان کرد: در کشور ما در مسائل مختلف سلایق مدیران دخيل است، به‌طوری که بسیاری از برنامه‌های کلان کشور را این موضوع تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: ملتی که می‌خواهد در برابر تهاجم همه‌جانبه دشمن بسیج شود خودش را باید آماده سازد تا به قله‌های سربلندی و سرافرازی دست یابد، بنابراین باید در این مسیر توکل به خدا کرد و با استقامت و پایداری در راه هدف کوشید.

مظفر اظهار داشت: حرکت ملت به سوی قله‌های عزت، شرافت و سرافرازی از طریق استقامت و پایداری محقق خواهد شد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نقش مردم مسئولین و جریانات سیاسی برای استفاده از مدیریت درست از ابزارها چیست، گفت: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه اسلامیت مشروعیت‌بخش نظام است، افزود: امروزه نقش مردم در مسائل بسیار مهم شده و در گذشته مؤلفه‌های اقتدار را بیشتر در تجهیزات نظامی و جنگ‌افزارها دیده می‌شد، اما اکنون این معادله و نگاه عوض شده است.

* مردم نقش کلیدی در خلق حماسه ایفا می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل اقتدار یک کشور مردمان آن محسوب می‌شوند، بیان کرد: مردم نقش کلیدی در خلق و ایجاد حماسه ایفا می‌کنند.

مظفر با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۰ هزار شهید برای تحقق و سرافرازی کشورمان تقدیم انقلاب کرده‌ایم، گفت: یکی از اهداف دشمن به زانو درآوردن ملت است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مردم برای سرافرازی و سربلندی کشورشان همواره هرچه باشکوه‌تر از گذشته در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.

* ایران الگوی عرصه دموکراسی در دنیا است

وی با بیان اینکه جمهوریت نظام ما قوی‌تر از مدعیان دموکراسی است، خاطرنشان ساخت: کشوری که در آن ۳۴ انتخابات برگزار شده و سطح مشارکتش بالاتر از مدعیان دموکراسی در هر دوره‌ای بوده باید به‌عنوان الگو در عرصه دموکراسی دنیا مطرح شود.

مظفر با بیان اینکه نظام ما مردمی و نقش مردم در آن کارساز است، گفت: همه با هم می‌توانیم با اقتدار توطئه‌های دشمن را خنثی و نقش‌برآب کنیم.

این فعال سیاسی نقش مسئولان را در جامعه کلیدی دانست و افزود: وقتی شعاری به جامعه ارائه می‌شود باید عموم مردم به‌صورت کلان و مسئولان به صورت اخص برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: نخبگان و گروه‌های مرجع، نقش اساسی را در جامعه ایفا می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه که از وی پرسید برای کشوری که خالق حماسه سیاسی و اقتصادی است چه آینده‌ای را برای کشور متصور هستید، گفت: هر چند محدودیت‌هایی بر اثر تحریم و فشارهای اقتصادی در جامعه حاکم شده، اما باید از فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

* سرانجام حماسه سیاسی اقتصادی یأس و ناامیدی برای دشمنان است

مظفر اقتصاد متکی به نفت را باعث ايجاد مشکلات در کشور دانست و افزود: سرانجام حماسه سیاسی اقتصادی یأس و ناامیدی برای دشمنان و امیدواری برای دوستان نظام است.

محمد رضا خباز در ادامه این گفتگو در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چه ارتباطی میان حماسه سیاسی و اقتصادی وجود دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال در نام گذاری به یکی از مؤثرترین و اساسی‌ترین بحث‌ها که همان مسئله اقتصادی است را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌تواند عقبه اقتصادی ما را ضربه‌پذیر کند، اظهار داشت: در سال جاری تحول بنیادین و حرکت پرشوری تحت عنوان انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم صورت خواهد گرفت.

* حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از هم تفکیک‌ناپذیر هستند

نماینده مردم کاشمر در مجلس با تأکيد بر اینکه باید حماسه‌ای در بُعد سیاسی صورت گیرد که بی‌نظیر باشد، اضافه کرد: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از هم تفکیک‌ناپذیر هستند و با هم در ارتباط بوده و عجین شده‌اند.

این فعال سیاسی گفت: با حضور مردم در انتخابات شاهد حرکت خودجوش و پرتلاش و زیبنده ملت خواهیم بود.

* شرايط جامعه مانند جنگ احزاب است


خباز با اشاره به اینکه شرایط فعلی جامعه در آستانه انتخابات همانند جنگ احزاب شده است، اظهار داشت: برای همین ما به یک حماسه سیاسی نیاز داریم به‌طوری که در جنگ احزاب همه از جمله مسیحیت، یهودیت، کفار، معاندین و مشرکین دست به دست هم دادند تا بتوانند ضربه نهایی را بر پیکر اسلام دست بزنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب دست به دست هم دادند تا ثمره ۳۴ ساله ما را مخدوش سازند، بیان کرد: ما می‌توانیم سال ۹۲ را به ۲ قسمت شش ماهه تقسیم کنیم، به‌طوری که در شش ماهه اول، سه تا ۲ ماه وجود دارد، در ۲ ماهه اول معرفی افراد برای حماسه سیاسی است و در ۲ ماهه دوم آخرین مراحل دولت دهم و در نهایت در شش ماهه دوم، معرفی رئیس‌جمهور و کابینه برای آماده‌سازی حماسه اقتصادی است.

* حماسه سیاسی بارقه امید را در دل ملت متبلور می‌کند

خباز با بیان اینکه حماسه سیاسی حرکت چشمگیر فوق‌العاده‌ای است که چشم جهانیان را خیره می‌کند و دشمنان اسلام و نظام را ناامید می‌سازد، افزود: حماسه سیاسی بارقه امید را در دل ملت شریف ایران متبلور می‌کند.

این فعال سیاسی گفت: کسانی که به کشور ما طمع دارند باید دندان‌های طمع خود را بکشند.

* حضور یک‌پارچه مردم در انتخابات تحریم‌ها را متزلزل می‌کند

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه ملزومات مورد نیاز برای تحقق اهداف و خلق حماسه چیست، افزود: حضور یک پارچه مردم در انتخابات می‌تواند تحریم‌ها را متزلزل سازد و زمینه‌ای را فراهم بیاورد که دولت بعدی بتواند تحریم‌ها را بشکند.

خباز با بیان اینکه هدف اولیه باید حضور حداکثری در انتخابات باشد و این وقتی امکان‌پذیر است که اجازه بدهیم سلایق مختلف درون نظام کاندیداهای خودشان را معرفی کنند، گفت: در انتخابات گذشته ۴۰ میلیون رأی به صندوق ریخته شده بود، اما این بار باید تلاش کرد تا آرای بیشتری را کسب کنیم.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه اگر به رسانه‌ها و سایت‌ها رجوع کنیم می‌بینیم عده‌ای شروع به ریختن آتش کردند، افزود: دشمنان به دنبال تلخ کردن کام ملت شریف ایران هستند.

این نماینده مردم کاشمر در مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید طوری عمل کنند که بی‌طرفی برای همه قابل لمس باشد، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی وظیفه دارند جلوی تخلفات را از الآن بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سند بالادستی مهم‌ترین دستاورد ما است، اضافه کرد: در اسناد بالادستی همه‌چیز پیش‌بینی شده و این موضوع به این معنا نیست که در آن نقصی وجود ندارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کاندیداها باید با برنامه وارد انتخابات شوند، گفت: کاندیدها باید به دنبال معرفی خود باشند و نه تخریب رقبا.

خباز افزود: دشمن در خواب می‌بیند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما در روز موعود چشم باز می‌کنند و می‌بینند که جمعیت سیل آسایی پای صندوق‌های رأی آمدند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن افراد خاطرنشان ساخت: باید از دور زدن قانون پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز هشت سال گذشته نقدینگی کشورمان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود، افزود: این در حالی است که اکنون این رقم به 420 هزار میلیارد تومان رسیده یعنی شش برابر شده است.

* بايد از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای رسیدن به حماسه سیاسی استفاده کرد

خباز با تأکيد بر اینکه باید برای رسیدن به حماسه سیاسی از پتانسیل‌های بخش خصوصی استفاده کرد، گفت: در غیر این‌صورت ما با اقتصاد دولتی به حماسه سیاسی و اقتصادی دست نخواهیم یافت.

این فعال سیاسی گفت: باید با دلسوزی و برنامه‌ریزی وارد صحنه شد و تکالیف هر یک از دستگاه‌ها را به طور جداگانه یادآوری کرد.

وی با اشاره به اینکه به جای فتح‌محور بودن باید برنامه محور باشیم، اظهار داشت: آینده ملت ایران آینده‌ای روشن خواهد بود.

خباز گفت: برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات و شکسته شدن تحریم‌ها پس از این رویداد سیاسی مهم، نامزدها و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با تبعیت از قانون زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم کنند.

این فعال سیاسی در پایان با تأکيد بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید از اکنون جلوی رفتارهای غیرقانونی را بگیرند، بیان کرد: نامزدهای انتخابات نیز با پرهیز از سیاه‌نمایی، با برنامه وارد عرصه رقابت شوند.

انتهای پيام/ش
برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار