نرم افزار Deep freeze یک نرم افزار کم حجم است و قابل استفاده در کامپیونرهای خانگی،مراکز آموزشی و سایت های دانشگاه هاست.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛

نحوه  کار نرم‌افزار :

اگر از سالم بودن ویندوز مطمئن هستید فقط کافیست این نرم افزار را  روی سیستم خود نصب کنید در غیر این صورت باید یک ویندوز جدید را بر روی سیستم نصب کنید.پس از انجام تنظیمات مورد نظر و نصب نرم افزار های مورد نیازتان می توانید اقدام به نصب نرم افزار Deep Freeze  کنید.

تا زمانیکه این نرم افزار فعال است ،کاربران می توانند تغییرات خود را بر روی سیستم اعمال کنند اما پس از یک بار Restart شدن سیستم ویندوز به حالتی بر می گردد که در آن فریز شده است.

 

نحوه‌ی نصب

پس از دانلود نرم افزار برای اجرا بر روی آن دابل کلیک کنید و قبل از آن تمام برنامه های خود را ببندید چرا که ویندوز خود به خود Restart  می شود و در این حالت ممکن است اطلاعات شما از بین برود.

در مرحله اول باید تعیین کنید که کدام درایوها باید Freeze  شوند. پیشنهاد می کنیم تمام درایوها به جز یکی از آنها را  Freeze کنید.

برای انتخاب یا عدم انتخاب یک درایو، چک‌باکس کنار آن را فعال یا غیرفعال کنید

برای نصب روی دکمه Install  کلیک کنید.

پس از نصب بر روی دکمه Finish  کلیک کنید.در پایان پیامی مبنی بر اینکه می خواهید برای نرم افزار پسورد انتخاب کنید نمایش داده می شود که  پیشنهاد میکنیم گزینه Yes  را انتخاب کنید.این کار برای این است که کاربران نتوانند نرم افزار را غیر فعال کنند.

اگر به کنار ساعت ویندوز دفت کنید، یک آیکون خاکستری رنگ می‌بینید که نشانه فعال بودن این نرم‌افزار است. از این پس هر تغییری که روی سیستم انجام شود پس از یک بار Restart  شدن به حالت اولیه باز میگردد.

غیرفعال کردن نرم‌افزار:

برای غیر فعال کردن این نرم افزار کافیست از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Shift+F6 استفاده کنید.با این کار پنجره ای باز میشود که اگر پسوردی تعریف کرده باشید باید آن را وارد کنید و در غیر اینصورت روی دکمه OK  کلیک کنید.

در تب Thawed گزینه Boot Thawed را انتخاب کنید.





پس از یک بار Restart  نرم افزار از نصب خارج می شود و تغییرات مانند قبل ثبت خواهند شد.


لينك دانلود نرم افزار

 

برچسب ها: نرم افزار ، آموزش ، ترفند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
این دیپ فریز Standard Edition هستش یا نه؟ چونکه دیپ فریز Enterprise مال شبکه هستش در ضمن کرک دیپ فریز 8 ایراد داره پیشنهاد می شه از نصبش خودداری کنید من دیپ فریز 8 داشتم که ایکانش توی سیستم تری ویندوز نمی یومد بعد از کلی جستجو توی یوتیوب فهمیدم که کرکش اشکال داره