"هريس جرجيادس" وزير دارايي قبرس روز دوشنبه اعلام کرد؛ خروج قبرس از منطقه يورو کشور را به قرن ها عقب باز خواهد گرداند و با وجود شرايط سخت آن گزينه اي براي طرح نجات بين المللي با وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه از نيکوزيا؛ جرجيادس در برابر اعضاي کميسيون دارايي پارلمان قبرس اعلام کرد خروج احتمالي از يورو در دستور کار قرار ندارد.

وي گفت: زمان آن فرا رسيده که اشتباهات گذشته اصلاح شود و پرداخت هزينه صورت گيرد.

وي تاکيد کرد: بايد واقعيت را پذيرفت. دستورات دولت به هر وزير اين خواهد بود که بودجه سال آينده را از حدود صفر بگيرند. هر خط مشي و هر برنامه بايد توضيح داده و توجيه شود.

براساس اين گزارش؛ کمي قبل ،"پانيکاس دمتريادس" رئيس بانک مرکزي قبرس که از ابتداي بحران به شدت با انتقاداتي مواجه است اعلام کرد رهبران سياسي مسئول شرايط سخت طرح نجاتي هستند که در آن تغيير ساختار شديد بخش بانکي قبرس و تدابير جديد رياضتي در برابر وام ده ميليارد يورويي پيش بيني شده است.

وي اطمينان داد مفاد طرح نجات  از تصميمي سياسي نشات گرفته است و در برابر آن بانک مرکزي بايد مسئوليت واقعي خود را ايفا کند.

دمتريادس عمدتا به وزيران دارايي منطقه يورو حمله کرد و اطمينان داد عوارض بر روي مجموع سپرده هاي بانکي اين جزيره از جمله سپرده هاي زير صد هزار يورو فکر آنان بوده و فکر مقامات قبرسي آنگونه که برخي از مقامات اروپايي از آن سخن گفته اند نبوده است.

برچسب ها: قبرس ، بحران ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار