طبق یک بسیج همگانی و همکاری تمام ارگان ها تمام افراد بالای 30 سال روز 14 اردیبهشت ماه از نظر فشارخون و تناسب اندام مورد معاینه قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: فاطمه رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز 19 فروردین در جمع خبرنگاران افزود: طبق آمار شیوع فشارخون در افراد بزرگسال کشور حدود 20 درصد است باید توجه داشت که مشکل اساسی فشارخون در دنیا و ایران معطلع نبودن فرد از ابتلای خود به این عارضه است چراکه تا زمانی که پرفشاری خون برای فرد ایجاد عارضه نکند یا به پزشک برای چکاپ مراجعه نکند از ابتلای خود آگاه نیست.
 
وی ادامه داد: بیشترین عارضه ی فشارخون بالا سکته ی قلبی مغزی و نارسایی کلیه است در واقع 35 درصد بیماران در بخش ICU به علت پرفشاری خون بستری هستند و 40 درصد افرادی که جراحی قلب انجام می دهند مبتلا به فشارخون بوده اند.
 
رخشانی با بیان اینکه اگر بتوانیم فرهنگ کنترل فشارخون را در کشور بالا ببریم می توانیم از هزینه های گران و بستری شدن بیماران در مراکز درمانی بکاهیم اظهار داشت: میزان نمک مصرفی یک فرد در روز باید 5 گرم یعنی معادل یک قاشق چایخوری سرصاف باشد البته این میزان به این معنا نیست که شما در روز می توانید به اندازه ی یک قاشق چایخوری  نمک مصرف کنید بلکه باید میزان سدیم دریافتی شما از تمام مواد غذایی در طول روز 5 گرم باشد چراکه تمام گروه های مواد غذایی دارای سدیم می باشد بنابراین آموزش فرهنگسازی در نحوه ی میزان مصرف صحیح نمک نقش بسزایی دارد.
 
رخشانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: 14 اردیبهشت تمام افراد بالای 30 سال اعم از شهری و روستایی تحت اندازه گیری فشارخون و ارزیابی تناسب اندام قرار می گیرند که در این راستا تمام ارگان ها به خصوص تمام مراکز بهداشتی درمانی بسیج شده اند./ع2
برچسب ها: فشار ، خون ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار