وزير امور اسرا در کابينه تشکيلات خودگردان فلسطين در انتقاد از بدرفتاري رژيم صهيونيستي عليه اسرا در مقاله اي نوشت:‌ اين سياست ها سبب شده است تا من از وزير اسرا به وزير جنازه ها تبديل شوم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ عيسي قراقع در اين مقاله که در شماره امروز روزنامه القدس فلسطين منتشر شد، تصريح کرد: از سال 2009 تاکنون 8 اسير را پس از شهادت تحويل گرفته ايم. اين اسرا را مي شناختم و لحظه به لحظه مرگ تدريجي آنان را پيگيري مي کردم.وي با نام بردن از اين اسرا نوشت :‌ اين افراد يا در داخل زندان يا پس از خروج از زندان در فاصله اندکي به علت بيماري هاي صعب العلاج چون سرطان و اختلالات ريوي و کليوي جان باختند.

وي بي توجهي به نيازهاي درماني و بهداشتي اسراي فلسطيني را سياست حاکم بر زندان هاي اسرائيل دانست و افزود:‌«‌پزشکاني که در زندان هاي اسرائيل فعاليت مي کنند در زمينه اخلاق پزشکي و حرفه اي چيزي نمي آموزند بلکه آموزه هاي آنان همان سياست هاي دستگاه هاي امنيتي است که معتقدند زنداني فلسطيني يا بايد به سرعت در زندان به کام مرگ برود يا دچار مرگ تدريجي شود زيرا آنان خطري براي امنيت اسرائيل هستند».

قراقع ادامه داد:‌به عنوان وزير هر روز خبرهايي از اسرا به دست مي آورم که در آنها آمده است اسرا بينايي يا شنوايي خود را از دست داده اند يا در زندان ها فلج شده اند... در حال حاضر، نگران سرنوشت سامر عيساوي هستم که در اعتراض به بدرفتاري با اسرا، در نهمين ماه اعتصاب غذاي خود به سر مي برد .

قراقع اسرائيل را به خشونت برنامه ريزي شده عليه اسرا متهم کرد و افزود:‌حتي اگر اسيري را به بيمارستان انتقال دهند شرايطي را که براي او در بيمارستان به وجود مي آورند بدتر از شرايطي است که در زندان دارد . روز گذشته باشگاه اسيران فلسطيني اعلام کرده بود عيساوي به شدت ضعيف شده و عضلات قلب او نيز با اختلالات شديدي روبروست ضمن اينکه نبض او در دقيقه سي بار مي زند.

بر اساس آمار اين باشگاه، در ميان اسراي فلسطيني در بند اسرائيل صد نفر مبتلا به بيماري هاي مزمن هستند که نياز مداوم به مراقبت هاي پزشکي دارند.قدوره فارس رئيس باشگاه اسيران فلسطيني  گفت:‌ اسراي بيمار در زندان ها شرايط دشواري دارند، ما از پنج ماه پيش تاکنون تلاش مي کنيم تا محمد تاج را که از بيماري ريوي رنج مي برد آزاد کنيم اما اين تلاشها تاکنون نتيجه اي نداشته و علت آن بي توجهي دستگاه جاسوسي شاباک است . تاج که در سال 2003 بازداشت شد به 16 سال حبس محکوم شده است .

                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: اسیر ، زندان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار