يك نماينده مجلس در واكنش به ابلاغ مصوبه امكان ادامه اشتغال اعضاي هيئت علمي بازنشسته در آسانه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: اين مصوبه براي تلطيف قلوب اساتيد بازنشسته بوده و اهداف خاصي را دنبال مي‌كند.

غلامعلي جعفرزاده‌ ايمن‌آبادي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به "مصوبه امكان ادامه اشتغال اعضاي هيئت علمي بازنشسته" كه روز گذشته توسط احمدي‌نژاد ابلاغ شد، گفت: اين مصوبه براي تلطيف قلوب اساتيد بازنشسته بوده و اهداف خاصي را دنبال مي‌كند.

اين نماينده مجلس افزود: اقدام جذب اعضاي هيت علمي بازنشسته دانشگاه‌ها در آسانه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري صورت مي‌گيرد بنابراين رويكرد سياسي ـ انتخاباتي دارد.

روز گذشته 18 فروردين‌ ماه رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مصوبه‌اي را ابلاغ كرد كه بر اساس آن امکان تداوم خدمت و ادامه اشتغال اعضای هیئت علمی دارای شرایط بازنشستگی فراهم شده و مهم‌تر آنكه این مصوبه با تأیید گروه آموزشی ذیربط شامل آن دسته از اعضای هیئت علمی که در سال 1390 و بعد از آن بدون تمایل خودشان بازنشسته شده‌اند یا می‌شوند نیز می‌شود.

متن اين مصوبه به شرح زير است:

"ماده واحده «امکان تداوم خدمت و ادامه اشتغال اعضای هیئت علمی دارای شرایط بازنشستگی» که بنا به پیشنهاد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ به تصویب رسید، از سوی جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

بر این اساس، در راستای استمرار بهره‌گیری از تجارب و خدمات مؤثر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ادامه خدمت و اشتغال آن دسته از اعضای هیئت علمی که طبق بندهای ماده 36 اصلاحی آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی در آستانه بازنشستگی قرار دارند، درصورت تمایل آنها و با تأیید گروه آموزشی ذیربط می‌تواند تا پنج سال تمدید شود.

این مصوبه با تأیید گروه آموزشی ذیربط شامل آن دسته از اعضای هیئت علمی که در سال 1390 و بعد از آن بدون تمایل خودشان بازنشسته شده‌اند یا می‌شوند نیز می‌شود".

انتهاي‌پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار