ميليون ها نفر از كارگران انگليسي به نخستين و بزرگترين تظاهرات عمومي در انگليس كه از سال 1962 ميلادي تاكنون بي سابقه بوده خواهند پيوست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل؛ "مارك سرووتكا" دبير كل اتحاديه خدمات عمومي و تجاري  از تصميم كارگران بخش هاي مختلف انگليس براي انجام "اعتصاب عمومي گسترده" در انگليس خبر داده است. وي اظهار داشته كه كارگران انگليسي در اعتراض به كاهش دستمزدها از سوي دولت و از دست شغل در بخش هاي دولتي و كاهش حقوق بازنشستگي دست به تظاهرات خواهند زد.

 وي يك روز پس از افشاي اسنادي در مورد بحث پيرامون برگزاري تظاهرات از سوي بزرگترين اتحاديه كارگري در انگليس اين اظهارات را ايراد نموده است. وي نخستين رهبر اتحاديه هاي كارگري و خدمات عمومي محسوب مي شود كه علنا در اين باره و در مورد احتمال برگزاري اعتصاب عمومي كاركنان بخش دولتي اظهارنظر كرده است.

سرووتکا در مصاحبه با شبكه خبري "اسكاي نيوز" افزوده است "من بر اين باورم كه ميزان عدم محبوبيت دولت در ميان شهروندان انگليسي به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است. اعتصاب و تظاهرات كارگران و كاركنان بخش هاي عمومي و دولتي انگليس مي تواند ميليوني باشد." قابل ذكر است كه بزرگترين اعتصاب و تظاهرات عمومي در انگليس در تاريخ 12-4 ماه مه سال 1926 ميلادي بوده است كه طي آن كارگران با تظاهرات و اجتماع بر روي پل لندن به وضعيت بد مسكن در انگليس اعتراض كردند." 

دبير كل اتحاديه خدمات عمومي و تجاري از تاريخ 20 مارس تجمعاتي 3 ماهه را در اعتراض به شرايط بد شغلي و پايين بودن دستمزدها آغاز كرده است. هفته گذشته اسنادي منتشر شدند كه نشان مي دانند اين اعضاي اين اتحاديه بصورت پنهاني به اين نتيجه رسيده اند كه تظاهراتي عمومي راهكاري مفيد براي نشان دادن اعتراض به وضعيت بد كنوني در انگليس خواهد بود. اين اتحاديه 1.3 ميليون نفر عضو دارد. در صورتي كه اين تظاهرات گسترده برگزار شود تمامي خدمات اساسي از جمله خدمات بخش هاي كارگري و آموزشي و همچنين زندانها و مراكز بهداشتي و درماني انگليس به حالت تعليق درخواهند آمد و انگليس عملا فلج خواهد شد. 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: میلیون ، انگلیس ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار