طبق تحقیقات انجام شده بیش از 30 الی 45 دقیقه انجام بازی های رایانه ای حافظه فعال افراد را دچار مشکل کرده و تحرک و فعالیت بدنی را از افراد دور می کند.

دکتر کامبیز کامکاری روانشناس با اشاره به اینکه فرد با انجام بازی های رایانه ای از تحرک بازمانده و در یک گوشه مانند یک فرد منزوی مشغول بازی می شود به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: بازی های رایانه ای با استفاده از تصاویر پر تحرک و مهیج دنیایی از هیجان را برای کودک به دنبال دارد و اکثر این بازی ها پر از خشونت و هیجان کاذب هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه فرد در طول روز نباید بیش از نیم ساعت مشغول انجام این نوع بازی ها شود اظهار داشت: انجام این گونه بازی ها کودک و نوجوان را از فعالیت های بدنی دور کرده و حافظه فعال آنها را در دراز مدت دچار مشکل می کند که لازم است کودک و نوجوان با اشراف و کنترل و مدیریت پدر و مادر به این بازی ها بپردازند.
 
همچنین بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در خصوص انواع این بازی ها خاطر نشان ساخت: بازی های رایانه ای خارجی که انواع خشونت را به تصویر می کشند از طرفداران زیادی برخوردار بوده و نکته اساسی در مورد آنها پایین بودن قیمتشان است که با اندک پول توجیبی کودکان قابل تهیه است.
 
وی یادآور شد: نکته قابل تامل این است که این رسانه باید با نظارت پدر و مادر در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و همچنین قیمت تمام شده بازی های ایرانی که به دست مخاطب می رسد در حدی باشد که نه تولید کننده متضرر شود و نه برای مصرف کننده گران باشد./ع2
برچسب ها: حافظه ، کامپیوتر ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار