قضات ديوان قانون اساسي پرتغال طرح رياضت اقتصادي دولت را مغاير با قانون اساسي دانستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  ار تي بي اف ؛‌ بسياري از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در لبه پرتگاه مالي قرار دارند.قضات ديوان قانون اساسي پرتغال با بسياري از طرح هاي رياضتي دولت در قبال دريافت کمک مالي از اروپا مخالفت کرده است. اين طرح ها از ديدگاه ديوان قانون اساسي پرتغال غير قابل قبول است.روزانه صدها تن براي دريافت غذاي رايگان به مراکز مربوطه مراجعه مي کنند. اين در حالي است که شمار متقاضيان دريافت غذاي رايگان همواره رو به افزايش است. مستمري بگيران و افرادي با درآمدهاي بسيار ناچيز ؛ از جمله افرادي هستند که به اين گونه کمک ها نياز دارند.

آگوستو پريميتوو شهروند شصت و نه ساله پرتغالي است که ماهانه دويست و هفتاد و پنج يورو مستمري دريافت مي کند. وي مي گويد شرايط من بسيار پيچيده است. من به شدت نااميد هستم. گاهي نمي توانم بخوابم.مراکز خيريه فهرست انتظار نيز دارند زيرا هم اکنون نمي توانند به همه نيازمندان پاسخ دهند.رييس يکي از مراکز خيريه مي گويد دولت به ما کمکي نمي کند. ما کمک حقيقي را که براي تامين هزينه هاي ماهانه خود نياز داريم از دولت نمي گيريم.

در اين شرايط قضات ديوان قانون اساسي پرتغال با برخي تدابير رياضتي اتخاذ شده از سوي دولت مخالفت کرد. يکي از قضات ديوان قانون اساسي در برابر دوربين هاي تلويزيوني اعلام کرد اين تدابير مغاير با قانون اساسي و نقض برابري هايي است که در قانون اساسي پرتغال به آن اشاره شده است. 

با اتخاذ چنين تصميمي از سوي قضات ديوان قانون اساسي، کارمندان بار ديگر از پاداش تعطيلات برخوردار خواهند شد، افراد بيکار حقوق بيکاري خود را به طور کامل دريافت خواهند کرد و دولت به بيماران غرامت پرداخت مي کند.در مقابل اين تصميم سخنگوي دولت پرتغال اعلام کرد تصميم ديوان قانون اساسي کشور را با مشکلات بسياري در خصوص تعهدات بين المللي و کسري بودجه رو به رو مي کند. دولت راست گراي پرتغال اميدوار بود با اجراي طرح هاي رياضتي پنج ميليارد يورو صرفه جويي کند.  اما به نظر مي رسد بايد راه ديگري را دنبال کند. 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: اساسی ، ریاضت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار