مازندران با جذب و پذیرش اقامت بیش از 13میلیون گردشگر و مسافر در تعطیلات نوروزی ، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران به رشد حضور گردشگر ان تعطیلات نوروزی در بخش گردشگری دریایی، روستایی و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: امسال بیش از چهار میلیون نفر از ظرفیت های قایق موتوری، لنج و جت اسکی د ر قالب گردشگری دریایی استفاده کردند.

فرزانه با اشاره به حضور بیش از سه میلیون گردشگر روستایی در تعطیلات نوروزی مازندران افزود: به دلیل تعداد انبوه مسافران و گردشگران، ظرفیت اقامت از 750 هزار شب به 925هزار شب افزایش یافت.

وی به ورود بیش از 21 میلیون خودرو که توسط 51دستگاه تردد شمار در شش محور مواصلاتی استان مازندران به ثبت رسیده است،اشاره کرد و گفت:در تعطیلات نوروزی امسال تعداد مسافران وارده به مازندران نسبت به نوروز پارسال 48درصد افزایش یافت .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه اقامت نفر شب مسافر در تعطیلات نوروزی مازندران 35درصد رشد داشته است افزود: امسال هفت هزارو 700گردشگر خارجی نیز وارد استان شدند.

فرزانه مجتمع تفریحی و توریستی نمک آبرود را با بیش از پنج میلیون و 500 هزار گردشگر، پارک میرزا کوچک خان آمل را با بیش از دو میلیون 700هزار مسافر و پارک جنگلی نور را با دو میلیون و 500 هزار گردشگر به ترتیب پذیرای بیشترین تعداد گردشگر در ایام نوروز اعلام کرد ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.