فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي با تأكيد بر اهميت و جايگاه بسيار مهم سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پايدار، امنيت را بستر سلامتي و لازمه آن عنوان كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سردار خرم نيا گفت: بدون شك سلامتي، همانند امنيت، يك نعمت بزرگ الهي است و در فرهنگ متعالي اسلام، سلامتي يك ارزش و سرمايه و نعمت الهي مطرح شده است.

وي با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهاني براي روز سلامت به عنوان " فشار خون را جدي بگيريم "، افزود: در ايران بالغ بر 5/17 درصد از جمعيت 15 تا 64 سال به فشار خون بالا دچار هستند كه مبارزه با آن مستلزم مشاركت مردم و همراهي ساير نهادها است.

فرمانده انتظامي استان، اظهار داشت: تأمين، حفظ و ارتقاي سلامتي نياز به فاكتورهاي متعددي دارد كه مهمترين آن ثبات و امنيت پايدار جامعه است، به طوري كه بدون وجود امنيت توسعه سلامتي محقق نخواهد شد.

وي در ادامه گفت: هر چند تأمين سلامتي انسان ها نيازمند مشاركت و همكاري همه بخش هاي توسعه است، ولي تا امنيت نباشد، اقدام براي توسعه سلامتي امري محال و غير ممكن است، لذا امنيت بستر سلامتي و لازمه آن است.

سردار خرم نيا، با اشاره به اينكه بدترين پيامد منفي وجود ناامني در جوامع پايين بودن سطح سلامتي و به مخاطره افتادن سلامت افراد است اظهار داشت: واضح است كه وجود امنيت به دولت و ملت اجازه مي دهد كه خدمات بهداشتي و درماني نظير واكسيناسيون عمومي، توسعه سيستم خدمات بهداشتي و درماني و اجراي طرح هاي بهداشتي را به دروترين نقاط كشور گسترش دهد و با افزايش بودجه هاي بهداشتي و تربيتي، نيروي انساني سالمي را براي كليه بخش هاي جامعه به ارمغان بياورد.

فرمانده انتظامي استان در خاتمه با اشاره به اينكه برنامه هاي هفته سلامت همه ساله از تاريخ 18 الي 24 فروردين ماه در سراسر دنيا برگزار مي شود، افزود: با توجه به اينكه انجام مأموريت هاي انتظامي مستلزم داشتن نيروي انساني سالم با توانايي جسماني بالا مي باشد، لذا فرماندهي انتظامي استان نيز همه ساله برنامه هاي ويژه اي در هفته سلامت براي بالا بردن سطح سلامت كاركنان اجرا و در طول سال نيز با تست هاس پزشكي و تكميل دفترچه سلامت براي كاركنان و همچنين اجراي برنامه هاي ورزشي سعي در ارتقاء سلامت كاركنان دارد./ب

برچسب ها: ثبات ، امنیت ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.