ديدار شب گذشته نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور به دعوت معاون پارلماني احمدي‌نژاد صورت گرفت كه واكنش‌هاي زيادي در پي داشت چراكه دعوت در ابتدا بصورت پيامكي صورت گرفت و سپس دعوتنامه‌اي با مهر آني به هيئت‌رئيسه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران روز گذشته تعدادي از نمايندگان به ديدار ئيس‌جمهور رفتند.

اين ديدار به دعوت معاون پارلماني احمدي‌نژاد صورت گرفت كه واكنش‌هاي زيادي در پي داشت چراكه دعوت در ابتدا بصورت پيامكي صورت گرفت و سپس دعوتنامه‌اي با مهر آني به هيئت‌رئيسه ارسال شد.

در ابتدا سیدشریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس از دعوت پیامکی از نمايندگان انتقاد كرد و گفت:‌ دعوت پیامکی از نمایندگان برای دیدار با رئیس‌جمهور دور از شان نمایندگان است و شخص من با دعوت پیامکی در این جلسه شرکت نمی‌کنم.

در ادامه نيز حسين سبحاني‌نيا،‌عضو ديگر هيئت‌رئيسه اظهار داشت: دیدار نوروزی نمایندگان با رییس‌جمهور در غیاب اعضای هیئت رییسه برگزار مي‌شود و هر نماینده با اختیار خودش در این نشست حضور می‌یابد.

اما در نزديكي‌هاي ظهر،منادي سپيدان از رسيدن دعوتنامه رسمي دولت خبر داد و افزود: در نامه‌ای که دقایقی قبل به دست هیئت رئیسه مجلس رسید،معاون امور مجلس ریاست جمهوری از نمایندگان دعوت کرده است تا در دیدار نوروزی رییس جمهور حضور به هم رسانند.



در ادامه باشگاه خبرنگاران،جزئيات نشست را پيگيري كرد كه در ادامه اظهارات نمايندگان مجلس را درباره اين نشست مشاهده مي‌كنيد.

در ديدار احمدي‌نژاد با 70 نماينده مجلس چه گذشت؟

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ديدار نوروزي 80 نماينده با رئيس‌جمهور،گفت: رئيس‌جمهور در اين نشست پيشنهاد تخصيص 25 درصد از ذخاير "صندوق توسعه‌ملي" به بخش كشاورزي را مطرح كرد.

"مجتبي رحماندوست" نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي  با اشاره به دعوت رئيس‌جمهور از نمايندگان با بيان جزئيات اين نشست اظهار داشت: در اين نشست حدود 70 تا 80 نماينده و تعدادي از معاونين امور مجلس وزارتخانه‌ها حضور داشتند كه  ضمن تبريك سال نو،طرفين آمادگي خود را جهت تحقق منويات رهبري و شعار سال مبني بر "حماسه سياسي،‌حماسه اقتصادي"اعلام داشتند.

وي در ادامه افزود: در ابتداي اين نشست حدود 9 نفر از نمايندگان صحبت‌هايي درخصوص مسائل منطقه‌اي و محلي و همچنين الزام تفاهم و همكاري ميان دولت و مجلس را مطرح كردند و پس از آن رئيس‌جمهور در سخناني ضمن تبريك سال نو بر تلاش دولت براي همكاري با مجلس در عمر باقي‌مانده دولت دهم تاكيد كرد.

عضو كميسيون اجتماعي هم‌چنين تصريح كرد: رئيس‌جمهور در اين نشست پيشنهاد تخصيص 25 درصد از ذخاير "صندوق توسعه ملي" به بخش كشاورزي را مطرح كرد و از اين موضوع كه تنها 10 درصد ذخاير اين صندوق به بخش كشاورزي اختصاص دارد،گلايه كرد و از مجلس تقاضاي همكاري براي رفع اين معضل براي پيشرفت در بخش كشاورزي را داشت.

** موانع پيشروي دولت  نهم و دهم محور سخنان احمدي‌نژاد

حجت‌الاسلام دخيل‌عباس زارع‌زاده مهريزي نماينده بافق و مهريز به عنوان يکي از نمايندگان شرکت کننده در نشست ديشب نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور گفت: در اين ديدار تعدادي از نمايندگان سوالاتي را مطرح کرده و رئيس‌جمهور نيز به اين سوالات پاسخ داد.

وي با بيان اين مطلب که اين جلسات در ساعت 8 شب شروع شد، ادامه داد: پس از بيان ديدگاه‌ها از سوي نمايندگان رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالات نمايندگان حدود 20 دقيقه صحبت کردند.

نماينده مهريز با اشاره به اين که مسائل مطرح شده از سوي احمدي‌نژاد پيرامون عملکرد دولت هشتم و نهم بود تصريح کرد: کارکردها و موانعي که در برابر ايشان وجود داشته اعم از موانع داخلي و خارجي و همين طور تحليل ايشان از وضعيت موجود کشور خصوصا در موضوع انرژي هسته‌اي،مذاکرات و پتانسيل‌هاي گسترده‌اي که نظام در اختيار دارد و توجه به زيرساخت‌هاي کشاورزي و صنعت از ارکان صحبت‌هاي رئيس‌جمهور بود.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده مهريزي گفت: رئيس‌جمهور بر اين نکته تاکيد کردند که اگر کشاورزي و صنعت مورد حمايت قرار بگيرد مي‌توانيم از تمامي تنگناهاي موجود به راحتي خارج شويم.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: رئيس‌جمهور هم چنين وضعيت صندوق توسعه ملي را اين‌گونه تشريح کردند که بهتر است يک سوم در صنعت و يک سوم در کشاورزي هزينه شود و ديدگاهشان نسبت به آينده سرمايه‌گذاري بوده و نيم نگاهي هم به لايحه بودجه 92 داشتند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: جلسه ديشب سازنده بود مطالب به صورت شفاف بين دو طرف عنوان شد و در آخر نمايندگاني که صحبتهاي خصوصي و يا مرتبط به حوزه انتخابيه خود را داشتند با رئيس‌جمهور صحبت کرده و جلسه تقريبا در ساعت 10 شب به پايان رسيد.

** سفر احمدي‌نژاد به 21 استان تا پايان دولت دهم

در پايان نيز؛ عزت‌الله يوسفيان ملا نماينده آمل نيز به عنوان يکي از نمايندگان حاضر در اين جلسه در اين رابطه اظهار داشت: در مدت زمان باقي مانده از دوره رياست جمهوري،احمدي‌نژاد پيشنهادهايي را مطرح کرد.

وي در رابطه با پيشنهادهاي مطرح شده از سوي رئيس‌جمهور گفت: مقرر شد رئيس‌جمهور سفرهاي استاني را تکميل کرده و براي حل مشکلات پروژه‌هاي موجود به استانهايي که در سفر سوم و يا چهارم نرفته‌اند (که حدود 21 استان مي‌شود) سفر کنند.

يوسفيان ملا ادامه داد: هم چنين مقرر شد در مورد بخش کشاورزي و پيشرفت روستاها يک يا دو مورد کار اساسي تا پايان دوره انجام شود.

وي هم چنين تصريح کرد: رئيس‌جمهور به اين موضوع اشاره کردند که در صندوق توسعه ملي بيش از 50 ميليارد دلار سرمايه وجود دارد اگر يک چهارم از اين مبلغ را در بخش کشاورزي و روستاها هزينه کنيم نه تنها متضرر نخواهيم شد بلکه مي‌توانيم در اين بخش صادر کننده باشيم.

وي در پايان خاطر نشان کرد: پيشنهادها و مطالبي از سوي نمايندگان و رئيس‌جمهور مطرح شد و در نهايت جلسه خوبي بود.

گفتني است؛ اعضاي هيئت‌رئيسه و روساي دو فراكسيون بزرگ رهروان ولايت و اصولگرايان از غايبان اصلي اين ديدار بودند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار