خبرهای تعطیلات نوروزی در استان مرکزی همچنان ادامه دارد و دلچسب ترین آن افزایش اقامت و ماندگاری مسافران در استان مرکزی از یک روز به دو روز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، این امر بی شک حکایت از تبدیل شدن استان مرکزی به استانی گردشگر پذیر و بیرون آمدن از قالب های سنتی و قدیمی گذشته اش دارد.

استان مرکزی دارای 12 شهرستان و بیش از 28 شهر و 800 روستا می باشد که در سالهای گذشته با وجود داشتن گردشگاههای باستانی، تاریخی، طبیعی و دیدنی، استانی صنعتی و کشاورزی محسوب می شد که با افزایش سطح توجه گردشگران به استان مرکزی در تعطیلات 92 خبرها حاکی از قرار گرفتن استان مرکزی یعنی همان سرزمین آفتاب در مسیر گردشگری است.

اقامت بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر در استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه، در تعطیلات 92 بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر وارد استان مرکزی شده و اقامت یافته اند گفت: این میزان مسافر نسبت به تعطیلات سال گذشته نشان دهنده بیش از 40 درصد افزایش است و اقامت یافتگان از میان حدود 21 مییون مسافر که از راههای استان عبور کردند وارد شهرها مختلف استان شدند.

مجتبی رضوانی با اشاره به اینکه، بیشترین بازدیدها از خانه تاریخی امام خمینی، غار نخجیر، موزه های استان به خصوص موزه چهار فصل اراک، مسجد جامع ساوه و شهر تاریخی نراق صورت گرفته است افزود: در میان مسافران بیش از 83 هزار نفر خارجی بودند.

2 هزار اثر باستانی و تاریخی؛ روایت قدمت استان مرکزی

استان مرکزی دارای بیش از دو هزار اثر تاریخی و باستانی است که تاکنون بیش از 400 مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

آثار باستانی خورهه محلات، آتشکده آتشکوه، قیز قلعه ساوه و بالاخره در مجموعه سنگ نگاره ها و کتیبه های شهرستانهای خمین، نیمور و محلات قرار دارد./ع

 

برچسب ها: گردشگری ، توسعه ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.