معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین و مسئول کمیته بازرسی قرارگاه مرکزی راهیان نور اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت ایمنی کاروان‌های راهیان نور را تشریح کرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار "غلامی" معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین و مسئول کمیته بازرسی قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: به موازات اجرای عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور برای انتقال پیام شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت به نسل‌های بعدی داشتن نظام جامع ایمنی کاروان‌ها نیز از اهمیت و جایگاه قابل توجهی برخوردار است.

مسئول کمیته بازرسی راهیان نور در توضیح ضعف‌هایی که در حوزه اجرا بر طرف شده، افزود: با توجه به سوانح و مشکلات حمل و نقل با دستور سردار جعفری فرمانده کل سپاه و تدبیر فرماندهی محترم بسیج، دستورالعمل جامع ایمنی با مشارکت ۳۲ سپاه استانی زیر نظر قرارگاه مرکزی راهیان نور تدوین شد و از آبان ماه سال ۹۱ اجرا شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در دستورالعمل جامع ایمنی تمام جوانب ایمنی کاروان از جمله کنترل سلامت فنی خودروها زیر نظر کارشناسان فنی شرکت جوان سیر ایثار و پلیس راهور قبل از حرکت، نحوه برخورد مدیر کاروان با مشاهده موارد نقص فنی در مسیر، توجیه رانندگان و مدیر کاروان‌ها، قبل از حرکت توسط پلیس راهور، تعداد رانندگان به تناسب مساحت و سایر موضوعات مانند تغذیه، بهداشت و امنیت پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

مسئول کمیته بازرسی قرارگاه راهیان نور از ویژگی‌های مهم دیگر این دستورالعمل را برخوردار شدن کاروان‌ها از یک شبکه و نظام مدیریتی کارآمدی دانست و ادامه داد: بسته به تعداد اتوبوس‌ها در هر کاروان از یک دستگاه تا ۲۰ دستگاه سطحی از فرماندهان و مدیران ناحیه و سپاه استان به عنوان فرمانده گردان و تیپ الزاماً کاروان را همراهی و مدیریت خواهند کرد.

غلامی در ادامه گفت: فرمایشات امام خامنه‌ای در تاریخ ۱۳۹۱.۱۲.۲۶ در جمع مدیران سفرهای نوروزی مبنی بر برنامه‌ریزی و تلاش برای کاهش سوانح و حوادث، وظیفه همه را سنگین‌تر کرد تا با اعمال مدیریت و نظارت‌های لازم زمینه این فرمان را فراهم کنند و برای آینده توسعه زیرساخت‌های ایمنی زیارتگاه‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور قرار گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت سوانح و حوادث اضافه کرد: در سایه عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران راهیان نور در سپاه‌های استانی تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشتیم و تذکرات و دستورات لازم توسط ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهی قرارگاه مرکزی راهیان نور برای اعمال مدیریت و نظارت‌های بیشتر در زمان باقی‌مانده داده شده است.

وی تصریح کرد: وجود بازرسی در هر اتوبوس، بازرس مستقر سپاه استانی در خوزستان، تیم‌های تخصصی برادر و خواهر کمیته بازرسی قرارگاه و همچنین وجود سامانه پیامک برای دریافت نقطه نظرات زائرین، شبکه بازرسی قرارگاه را تشکیل می‌دهند.

غلامی در پاسخ به سؤالی در مورد ویژگی‌های شاخص راهیان نور امسال افزود: استقبال بیشتر نسبت به سال گذشته، افزایش حضور کاروان‌های مردمی به صورت خانوادگی با خودرو شخصی، توسعه و بهبود زیرساخت‌های اسکان، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به زائران و زیارتگاه‌ها از جمله ویژگی‌های شاخص راهیان نور سال ۹۲ است.

وی در پایان اظهار داشت: راهیان نور هر سال نه‌تنها در انتقال پیام شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت به نسل‌های آینده دارای بالاترین تأثیرگذاری است، بلکه رزمایشی است که با اجرای آن جلوه‌های ابراز عشق و ارادت ملت ایران و به ویژه نسل جوان به ارزش‌های انقلاب اسلامی و رکن رکين آن ولایت فقیه به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: راهیان نور ، بسیج ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار